اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شبکه خانه‌های صنعت و معدن ایران مطرح کرد:

ضعف مدیریتی از دلایل زیان‌ده شدن بنگاه‌های زودبازده

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شبکه خانه‌های صنعت و معدن ایران یکی از دلایل اصلی انحراف و زیان‌ده شدن بنگاه‌های زود بازده و عموماً تعطیلی بسیاری از کارخانجات تولیدی را می‌توان ضعف مدیریتی و عدم استفاده از شرکت‌های مشاوره‌ای برشمرد.

ضعف مدیریتی از دلایل زیان‌ده شدن بنگاه‌های زودبازده
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، داریوش هندویی که ریاست خانه صنعت و معدن مازندران را نیز برعهده دارد صبح امروز در جمع مهندسان شرکت‌های مشاوره‌ای و فنی و مهندسی خانه صنعت و معدن مازندران اظهار داشت: سرمایه‌گذاری‌ها در شرایط فعلی به دلیل سختی تامین منابع، پیچیدگی‌های کارشناسی، رقابت شدید در دهکده جهانی دارای جایگاه مهمی است و واقعیت آن است که دانش و تکنولوژی به سرعت در حال تغییر و ارتقا یافتن است.
وی با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری‌ها در مراحل اولیه محتاج تدوین طرح امکان سنجی و تحقیقات پیچیده علمی و فنی است، خاطرنشان کرد: در طول زمان فعالیت نیز همواره به منابع اطلاعات و فنون روز نیازمند می‌شود.
نایب رئیس شبکه خانه‌های صنعت و معدن ایران گستردگی و پراکندگی مسائل و مجهولات تولید را زیاد برشمرد و گفت: یکی از اهداف اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بهره وری، افزایش و تنوع تولید و کاهش قیمت تمام شده است.
این مسئول ادامه داد: افزایش توان علمی، مدیریتی، بازاریابی و افزایش قدرت تصمیم‌گیری در شرایط سخت کنونی این مشاوره‌ها به مدد مدیران می‌آید.
نایب رئیس شبکه خانه‌های صنعت و معدن ایران با اعلام اینکه تحقیقات بازار از جمله بازارهای هدف خارجی به تنهایی برای شرکت‌ها، در بسیاری از مواقع میسر نیست، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی انحراف و زیان‌ده شدن بنگاه‌های زود بازده و عموماً تعطیلی بسیاری از کارخانجات تولیدی را می‌توان ضعف مدیریتی و عدم استفاده از شرکت‌های مشاوره‌ای برشمرد.
وی حضور مشاوران مالی و بازاریابی را نیاز حیاتی بنگاه‌ها عنوان و گفت: اگر چه با این اقدام به توانمندسازی واحدهای خدمات فنی و مهندسی و سرمایه‌گذاری نیز کمک شایانی می‌شود مسئولان و دست اندرکاران با پشتیبانی مالی و معنوی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را تشویق و ترغیب به ایجاد چنین مراکزی کنند که نیازمندی به این‌گونه مراکز به شدت احساس می‌شود.
هندویی نیازمندی‌های مشاوره‌ای را متنوع و گسترده خواند و اذعان داشت: امکان‌سنجی، ساخت و تولید، حفاظت، ایمنی و بهداشت کار، قوانین حقوقی، گمرکی، بین‌المللی، برنامه‌ریزی، تحقیقات بازار، مالی، زیست محیطی، تحقیق و توسعه از جمله مواردی هستند که به طور مرتب و مستمر صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی به آنها محتاج می‌شوند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول