اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت؛

معرفی برگزیدگان علمی همایش ملی بنگاه‌های زودبازده

خبرگزاری فارس: طی مراسمی برگزیدگان علمی همایش ملی بنگاه‌های زودبازده در کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند.

معرفی برگزیدگان علمی همایش ملی بنگاه‌های زودبازده
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج شامگاه یک‌شنبه در اختتامیه همایش بنگاه‌های زودبازده استان کهگیلویه و بویراحمد که به همت دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد، مقاله زهره حاجیها با عنوان "مهندسی ارزش تکنیکی مناسب برای ارتقای ارزش در بنگاه‌های زودبازده" به‌عنوان برترین مقاله ارائه شده در همایش معرفی شد و مقاله بهروز حسن‌پور با عنوان "بررسی عوامل مؤثر بر عدم موفقیت برخی از واحدهای مرغداری گوشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد" و همچنین مقاله‌ای از لیلا حسنی به ترتیب عناوین دوم و سوم را در همایش ملی بنگاه‌های زودبازده تولید و اشتغال کسب کردند.
در آیین اختتامیه همایش ملی بنگاه‌های زودبازده، رئیس کارگروه اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایش در چنین سطح علمی بالایی ابراز داشت: یکی از عوامل تأثیر‌گذار بر رشد بنگاه‌های زودبازده در استان کهگیلویه و بویراحمد کمبود نقدینگی در این بنگاه‌ها است.
علی مؤمن‌نسب تصریح کرد: با توجه به نقش مهم و موثر صنایع کوچک و کارآفرین و تجارب مثبت کشور‌های صنعتی در سرمایه‌گذاری در این صنایع و ایجاد تعامل سازنده میان صنایع بزرگ و کوچک و نیز لزوم توجه به صنایع خود اتکا و مستقل در کشور می‌بایست با پیگیری راهبرد رشد نامتعادل و سرمایه‌گذاری در صنایع با بخش‌های منتخب اقتصادی توسعه و صرفه جویی‌های اقتصادی را به حداکثر رساند.
وی با بیان اینکه در این حالت و با توجه به شرایط کشور سرمایه‌گذاری در آن دسته صنایع و بخش‌های اقتصادی که حداکثر سودآوری اجتماعی و اقتصادی را ایجاد کند می‌تواند به مثابه نیروی محرک رشد اقتصادی عمل کند، افزود: توسط این راهبرد می‌توان ابتدا با شناسایی صنایع بزرگ مانند خودروسازی و فولاد و نفت صنایع کوچک و مرتبط با آنها را در استان‌های محروم به صورت شهرک‌ها و خوشه‌های صنعتی ایجاد و صنایع مکمل ایجاد کرد.

*کمبود نقدینگی بلای جان بنگاه‌های زودبازده
رئیس کارگروه اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد پراکندگی موضوعی و تنوع فعالیت‌های واحدهای کوچک را یکی از مشکلات اصلی بنگاه‌های زودبازده عنوان کرد و گفت: آسیب‌پذیری آنها در مقابل نوسانات اقتصادی به جهت آنکه استراتژی صنعتی منطبق بر توسعه صنایع کوچک و متوسط، بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های این واحدها فراهم ننموده، علاقه‌مندی دولت در ورود به تمامی امور اقتصادی را دو چندان ساخته است.
مومن‌نسب افزود: کمبود نقدینگی به‌عنوان چالش اساسی بسیاری از صنایع کوچک و متوسط کشور به‌ویژه در استان‌های محروم از رشد این واحدها به طور چشمگیر جلوگیری کرده است.
در ادامه معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و دبیر علمی همایش به جمع بندی مقالات ارائه شده در همایش ملی بنگاه‌های زودبازده پرداخت.

*بنگاه‌های زودبازده به همکاری با مراکز آموزش عالی نیاز دارند 
آرمین محمودی ضمن اشاره به رویکرد کلی دانشگاه آزاد به امر پژوهش و توسعه فرهنگی در این حوزه تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت بنگاه‌های زودبازده در کشورهای پیشرفته ارتباط تنگاتنگ این بنگاه‌ها با مراکز علمی است و این‌گونه همایش‌ها راهی مؤثر برای پیشبرد این اهداف است.
 وی بیان کرد: تنوع نهادها و دستگاه‌های موظف به حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در وزارتخانه‌ها یا سازمان‌ها، امکان بهره‌مندی این واحدها از حمایت دولت را به حداقل رسانده و برنامه‌ریزی کلان دولت برای توسعه صنایع کوچک از یک طرف و مشکلات و معضلاتی که این صنایع با آن رو به رو هستند از طرف دیگر، پتانسیل سرمایه‌گذاری در این بخش را پیچیده ساخته است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول