اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

66 درصد واحدهای کم دوام اردبیل مقاوم‌سازی شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در حال حاضر 66 درصد واحدهای کم دوام و بی‌دوام مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است.

66 درصد واحدهای کم دوام اردبیل مقاوم‌سازی شده‌اند

احمد حاج‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با یادآوری این‌که یکی از عمده وظایف بنیاد مسکن توجه به طرح مقاوم‌سازی و نوسازی مساکن روستایی است، اظهار داشت: طرح بهسازی مسکن روستایی از سال 85 شروع شده و در پنج سال گذشته 55 هزار و 622 واحد سهمیه مقاوم‌سازی و بهسازی به استان واگذار شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد برای 95 درصد متقاضیان تشکیل پرونده شده و به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون 65 درصد آنها به تعداد 38 هزار واحد پایان کار خود را دریافت کرده و ساخت واحد مسکونی خود را به اتمام رسانده‌اند.

حاج‌علیزاده خاطر نشان کرد: در پنج سال گذشته 470 میلیارد تومان غیر از آورده مردم به متقاضیان مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر 66 درصد واحدهای کم دوام و بی‌دوام مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است.

*تولید یک هزار و 805 واحد مسکن مهر توسط بنیاد مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در ادامه سخنان خود بحث نظارت بر اجرای ساخت و سازها و طرح مقاوم‌سازی و بهسازی مساکن روستایی را یادآور شد و ادامه داد: در این زمینه نظام فنی روستایی با عضویت 700 نفر شکل گرفته و 296 نفر از این اعضا بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی مختلف و اخذ گواهینامه پروانه فعالیت دفتر فنی را راه‌اندازی کرده‌اند.

حاج‌علیزاده از فعالیت 16 دفتر فنی در استان خبر داد و گفت: در حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن از بدو تأسیس تاکنون دو هزار و 664 واحد مسکن ارزان قیمت را تولید و در اختیار متقاضیان قرار داده و 900 واحد نیز با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی در ادامه افزود: در حوزه مسکن شهری با توجه به این‌که اجرای مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر به بنیاد مسکن محول شده سهمیه‌ای در حدود چهار هزار و 500 واحد به این استان اختصاص یافته که از این بین یک هزار و 805 نفر مرحله چهارم تسهیلات خود را به همراه پایان کار دریافت کرده و در واحدهای خود مستقر هستند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول