اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشور:

طرح‌‌های دریا در ماه رمضان تعطیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی، فرهنگی و شوراهای وزارت کشور گفت: طرح‌های دریا در ماه رمضان تعطیل است، ولی مراقبت برای جلوگیری از اتفاقات انجام می‌شود.

طرح‌‌های دریا در ماه رمضان تعطیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا افشار صبح امروز در جلسه سالم‌سازی دریای استان‌های شمالی در ساری اظهار داشت: از سفرهای دریایی به عنوان فرصتی برای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه باید بهره‌برداری شود و فرصتی فراهم شود تا عموم مردم از این فرصت به خوبی بهره‌برداری کنند.

افشار با اعلام اینکه رویکرد سفر به دریا باید مثل سفرهای راهیان نور مطرح شود، خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری مناسب از فرصت دریا باید از زمان حرکت مسافر به سمت دریا برنامه مناسب و جامعی تدوین شود و این امر با حضور دستگاه‌های فرهنگی کشور امکان‌پذیر است.

معاون امور اجتماعی، فرهنگی و شوراهای وزارت کشور در ادامه با تاکید بر ضرورت اجرای طرح رعایت حریم 60 متری دریا، تصریح کرد: ستاد عمران ساحل باید زمینه اجرای دقیق رعایت حریم 60 متر در دریا را فراهم کند.

* نیاز به الگوی استاندارد برای سالم‌سازی دریا

وی تاکید کرد: 60 متر حریم دریا در اختیار دولت است که در سال‌های قبل به علت مشخص نبودن مسئولیت در نقاط ساحلی، ساز و کار مناسبی نداشت، ولی سازمان مدیریت سواحل برنامه برای ساماندهی نقاط 60 متر دریا را با محوریت استانداری در دستور کار اجرای خود قرار داد.

افشار به نقش تاثیرگذار مدیریت طرح‌های سالم‌سازی دریا اشاره کرد و بیان داشت: ساماندهی مشکلات در طرح‌های دریا را به مدیر طرح واگذار کنیم و مدیر طرح باید از امکانت خود برای ساماندهی طرح نهایت بهره‌برداری را ببرد.

این مسئول با اعلام اینکه برای ایجاد طرح‌های سالم‌سازی نیاز به الگوی استاندارد داریم، خاطرنشان کرد: طرح جامع استاندارد ساحل در مازندران به تصویب برسد و در ساخت سایر طرح‌های دریا از الگو مطرح شده بهره‌برداری کنیم.

افشار در ادامه خاطرنشان کرد: طرح دریا عدالت دو در شهرستان ساری می‌تواند به عنوان الگوی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

* تصویب بودجه 874 میلیاردی برای ساماندهی سواحل مازندران

وی از پیگیری‌ها انجام شده برای تصویب بودجه 874 میلیارد تومان برای ساماندهی سواحل مازندران خبر داد و بیان داشت: پیگیری این بودجه در زمان سفر رئیس جمهور به مازندران انجام شد، ولی با توجه به گستردگی کار، رئیس جمهور اعلام کرد تصویب این بودجه نیاز به بررسی بیشتر دارد.

معاون وزیر کشور یادآور شد: با تصویب طرح عمران سواحل در مجلس این طرح نیز پیگیری و اجرا می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه برای اجرای درست طرح دریا نیاز به وحدت رویه داریم، تصریح کرد: 27 برنامه برای اجرای درست طرح‌های دریا تهیه شود و هر مجری طرح و مسئولی که این برنامه‌های را به خوبی اجرا کند به طور ویژه تقدیر می‌شود.

افشار داشتن برنامه جامع در طرح‌های دریا را بسیاری ضروری اعلام کرد و گفت: برنامه‌های داخل طرح دریا باید جامع و کامل باشد و این برنامه‌های طوری تدوین و طراحی شود که همه وقت گردشگر را به خود اختصاص دهد.

* وظیفه قانونی ناجا برخورد با جرم مشروع است

معاون امور اجتماعی، فرهنگی و شوراهای وزارت کشور در مورد وظیفه ناجا در سطح دریا بیان داشت: وظیفه قانونی ناجا برخورد با جرم مشروع است و در مورد نظم بخشی در سواحل نباید از ناجا توقع داشت بلکه مدیر هر طرح انتظامات ساحل را بر عهده بگیرد و در صورت لزوم از نیروی انتظامی کمک بخواهد.

وی در ادامه با اعلام اینکه ناهنجاری‌ها فرهنگی در سواحل غرب مازندران بیشتر است تاکید کرد: فعالیت‌های ناجا در غرب مازندران نیاز به تقویت بیشتر دارد.

* طرح‌های دریا در ماه رمضان تعطیل است

افشار درباره افشار در مورد استفاده از طرح‌های دریا در ماه رمضان خاطرنشان کرد: طرح‌های دریا در ماه رمضان تعطیل می‌شود، ولی مراقبت برای جلوگیری از اتفاقات انجام می‌شود، ولی در تعداد طرح‌های باز در اختیار شهرهای مازندران نباید تظاهر به روزه‌خواری انجام شود.

معاون امور اجتماعی، فرهنگی و شوراهای وزارت کشور عنوان کرد: برای تصمیم‌گیری در مورد مراقبت از  برخی طرح‌های در اختیار استان مازندران از علمای استان نیز استعلام گرفته شد.

این مسئول در مورد اضافه شدن 20 طرح دریا دیگر در مازندران متذکر شد: باید به سمتی برویم که طرح‌های داری قابلیت مناسب در استان داشته باشیم.

وی در پایان اذعان داشت: به جای داشتن 400 طرح دریا در مازندران 200 طرح جامع مناسب در استان داشته باشیم و از پراکنده بودن طرح‌های ساحلی پرهیز شود. 

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول