اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مطالعات منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی هشدار داد

کاهش 16 سانتی‌متر آب دریاچه ارومیه در خردادماه

خبرگزاری فارس: مدیر مطالعات منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با آغاز فصل کشاورزی، خردادماه امسال آب دریاچه ارومیه 16 سانتی‌متر دیگر کاهش‌ یافت.

کاهش 16 سانتی‌متر آب دریاچه ارومیه در خردادماه

مهرنگ دوستی‌رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت زیادی در اطراف دریاچه ارومیه ساکن هستند و با توجه به اینکه فصل کشاورزی در این حوزه آغاز شده است، برداشت‌ها از آب‌های زیرزمینی اطراف دریاچه ارومیه نیز بیشتر شده است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در استان‌های اطراف دریاچه ارومیه، اعلام کرد: خرداد امسال با آغاز فصل کشاورزی شاهد کاهش 16 سانتی‌متری آب دریاچه ارومیه بودیم.

دوستی‌رضایی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی از نظر حوزه‌های آبریز به حوزه‌های ارس، زاب و دریاچه ارومیه تقسیم می‌شود، تصریح کرد: در این میان دریاچه ارومیه حوزه آبریز مشترک بین سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و استان کردستان است.

وی با بیان اینکه 47 درصد وسعت حوزه آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی قرار دارد، افزود: دریاچه ارومیه بیشترین وسعت حوزه آبریز خود را در استان آذربایجان‌غربی دارد.

مدیر مطالعات منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود هشت دشت ممنوع در استان، خاطرنشان کرد: توسعه برداشت آب از این مناطق ممنوع است.

دوستی‌رضایی با بیان اینکه در این زمینه 22 منطقه مطالعاتی داریم، گفت: 65 درصد حوزه آبریز استان را دریاچه ارومیه به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به حجم دریاچه ارومیه در تراز نرمال، اظهار داشت: حجم دریاچه ارومیه در تراز نرمال 32 میلیارد مترمکعب است که این میزان در سال‌های اخیر کاهش فراوانی داشته است.

دوستی‌رضایی جمعیت ساکن در اطراف دریاچه ارومیه را شش میلیون نفر اعلام کرد و افزود: 49 درصد از ساکنان حوزه دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی، 47 درصد در آذربایجان‌غربی و سه تا چهار درصد در کردستان ساکن هستند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول