اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شعر خواندنی صائم‌کاشانی درباره رهبر معظم انقلاب

‌"دلت چو خانه خورشید و بی‌کران دریاست ـ‌ چه انتظار از این رودخانه‌ها داری"

خبرگزاری فارس: صائم‌کاشانی می‌گوید: درباره رهبر معظم انقلاب شعری از اعماق وجودم سروده‌ام که در کنگره ادبی ولایت در محضر امام خامنه‌ای قرائت خواهم کرد.

‌"دلت چو خانه خورشید و بی‌کران دریاست  ـ‌  چه انتظار از این رودخانه‌ها داری"

سیدعلی‌اصغر صائم‌کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری کنگره ادبی وصف گل در اصفهان اظهار داشت: برای این کنگره ادبی که با موضوع توصیف ولایت‌‌فقیه و رهبر معظم انقلاب است، دو شعر سروده‌ام که یکی از آنها با مصرع "رودها خوب بدانند که دریا نشوند" درباره عشق به وطن و خطاب به دشمنان این مرز و بوم است.

وی افزود: شاعران کشورمان با شرکت در این کنگره ضمن دیدار با شاعران ولایی و آیینی سراسر ایران اسلامی یک بار دیگر با ولی‌‌فقیه زمان تجدید میثاق می‌کنند.

*‌دلت چو خانه خورشید و بی‌کران دریاست

شاعر پیشکسوت کاشانی تصریح کرد: شعری با مطلع "دلت چو خانه خورشید و بی‌کران دریاست  -  چه انتظار از این رودخانه‌ها داری" را نیز برای این کنگره و خطاب به رهبر معظم انقلاب سروده‌ام که حالت تراوشی داشته و از ژرفای دلم جوشیده است.

وی با بیان اینکه سرودن شعر به دو شکل جوششی و کوششی ممکن است، تاکید کرد: شعر جوششی شعری است که از دل شاعر برآید و به همین سبب نیز به دل مخاطب می‌نشیند اما شعر کوششی در واقع نوعی نظم محسوب می‌شود.

صائم‌کاشانی درباره سوابق خود نیز گفت: حدود نیم قرن است که شعر می‌سرایم و نخستین شعر خود را در 13 سالگی سرود‌م که در هفته‌نامه شرکت کاشان به چاپ رسید.

وی اضافه کرد: تاکنون 15 مجموعه شعر و 56 رساله تحقیقاتی درباره ادبیات و مقدمه بر دیوان شعرای گذشته نگاشته‌ام و تحقیقاتی نیز در زمینه موسیقی، ریاضی و خوش‌نویسی داشته‌ام.

مدیر انجمن ادبی سخن با بیان اینکه هدف از تشکیل این انجمن ترغیب و تشویق شاعران جوان است، اظهار کرد: از 27 سال پیش تاکنون این انجمن توانسته شعرای بسیاری را پرورش دهد که اکنون هر کدام از آنها در سطح کشور بسیار معروف و مطرح هستند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول