اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی استان البرز خبر داد

برگزاری همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در البرز

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز از برگزاری همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این استان خبر داد.

برگزاری همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در البرز

مرتضی مکاریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی دنیای امروز معضل اعتیاد است که در سراسر جهان خانواده‌های بسیاری را درگیر کرده است.

وی تصریح کرد: در کشور ما نیز با وجود اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که نیروی انتظامی و دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و مبارزه با مواد مخدر انجام داده و می‌دهند، باز هم شاهد گرایش برخی از جوانان به مصرف مواد افیونی هستیم.

مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز تاکید کرد: به طور قطع بخش مهمی از راهکارهای مقابله با اعتیاد، بر عهده نیروی انتظامی است که با اقتدار و سخت‌کوشی قابل توجهی، مبارزه بی‌امانی را با سوداگران مرگ انجام می‌دهد.

مکاریان متذکر شد: اما اجرای این برنامه‌ها به هیچ عنوان کافی نیست و باید با فرهنگ‌سازی مناسب و افزایش آگاهی مردم، گرایش مصرف مواد مخدر را در جامعه را کاهش دهیم.

این مسئول تاکید کرد: در این حوزه نقش بسیار مهمی بر عهده متولیان امور فرهنگی به ویژه رسانه‌ها است تا واقعیت را به اطلاع مردم رسانده و آنها را آگاه سازند.

مکاریان ادامه داد: از سوی دیگر، خانواده‌ها به ویژه افرادی که دارای فرزندان نوجوان و جوان هستند، باید از این آموزش‌ها بهره‌مند شده تا به طور کامل از معضل اعتیاد و راه‌های مبارزه با آن آگاهی کسب کنند.

برگزاری همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان البرز

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه از سوی اداره کل بهزیستی البرز چه تمهیداتی برای تحقق این مهم در دستور کار قرار دارد؟ گفت: ما کلاس‌های آموزشی بسیاری برای مددجویان خود و خانواده‌های زیر پوشش برگزار کرده و این فعالیت‌های آموزشی همچنان ادامه دارد.

مدیر کل اداره بهزیستی استان البرز متذکر شد: همچنین ما طرح برگزاری همایشی تحت عنوان راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در دست اجرا داریم که به زودی برگزار خواهد شد.

مکاریان اذعان داشت: این همایش با هدف آشنایی مردم با راه‌های پیشگیری، از به دام اعتیاد افتادن و با همکاری نهادهای مسئول از جمله شهرداری، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود و امیدواریم اهداف طرح در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی آن محقق شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول