اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان:

50 درصد معتادان بین 17 تا 30 سال سن دارند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: بیش از 50 درصد از معتادان مواد مخدر تنها بین 17 تا 30 سال سن دارند.

50 درصد معتادان بین 17 تا 30 سال سن دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین حسین‌زاده بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: سن مصرف مواد مخدر کاهش یافته است و به دنبال آن سن خشونت و ارتکاب جرم که رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه خیلی از افرادی که مبتلا به اعتیاد شده‌اند به دلیل کنجکاوی آنان بوده است، بیان کرد: 90 درصد معتادان مواد مخدر از سیگار آغاز کرده و با شیشه و مواد مخدر روان‌گردان به دام مرگ کشیده می‌شوند.

به گفته وی جوانان برای نشان دادن خود و رسیدن به شهرت به شدت در معرض خطر ابتلا به اعتیاد هستند و برای اینکه ثابت کنند بزرگ شده‌اند از سیگار شروع می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: بیش از 80 درصد مجرمان معتاد به مواد مخدر هستند و 70 درصد از سارقان نیز فقط به خاطر تأمین مواد مخدر دست به سرقت می‌زنند.

به گفته وی 55 درصد از طلاق‌ها و 65 درصد کودک آزاری‌ها توسط والدین به همراه آمار زیادی از خودکشی‌ها، خشونت‌ها و فحشا از عوارض مصرف مواد مخدر است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه معضل اعتیاد یکی از اساسی‌ترین مسائلی است که منجر به متلاشی شدن کانون خانواده‌ها می‌شود، بیان کرد: بعد از سلاح، مواد مخدر سودآورترین منبع درآمد قاچاقچیان است.

حسین‌زاده مواد مخدر را موضوعی جهانی دانست و با اشاره به اینکه دنیا با آن دست به گریبان است، عنوان کرد: در ایران نیز اراده دشمن برای هدف قراردادن جوانان موجب شده است تا در طول خط مرزی و داخل کشور مبارزه با قاچاقچیان همیشه ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به 4 هزار شهید مبارزه با مواد مخدر در کشور بیان کرد: در حال حاضر هفته‌ای نیست که یکی از نیروهای انتظامی در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر مجروح و یا به شهادت نرسد.

به گفته وی سالانه 8 هزار تن مواد مخدر در افغانستان و پاکستان تولید می‌شود که یکی از راه‌های عبور و ترانزیت آن ایران است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: هزینه‌های اختصاصی ناشی از اعتیاد در حال حاضر بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در سال است.

حسین‌زاده فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از مواد مخدر را وظیفه نیروی انتظامی ندانست و گفت: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی باید با فرهنگ‌سازی برای پیشگیری، بازار تقاضای مواد مخدر را کاهش دهد.

وی افزایش سطح آگاهی‌ها و شناخت همگانی، تجدیدنظر در قوانین و برخورد میدانی با تولیدکنندگان مواد مخدر، تحکیم بنیان خانواده و تقویت روابط خانوادگی، توزیع عادلانه ثروت در جامعه، حل مشکل بیکاری، مهار تورم، کاهش دسترسی به مواد مخدر و کاهش تقاضا در جامعه را از جمله راهکارهای اساسی در پیشگیری از اعتیاد برشمرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، همچنین ترویج ورزش، تجدیدنظر در نظام آموزش و پرورش، از بین بردن فقر‌، کاهش فاصله‌های طبقاتی و نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی، ایجاد محیطی غیرآلوده و افزایش تفریحات سالم در جامعه را از دیگر راهکارهای اساسی در پیشگیری از اعتیاد ذکر کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول