اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

1000 معتاد پرخطر در شیراز در حال درمان هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر بیش از هزار معتاد پرخطر در شیراز در حال درمان هستند.

1000 معتاد پرخطر در شیراز در حال درمان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رامین افشاری‌تبار پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مددجویان علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: در حال حاضر بیش از هزار معتاد پرخطر در شیراز در حال درمان هستند که 200 نفر از این افراد به طور کامل مداوا شده‌اند.

رئیس شورای پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در فارس هفت مرکز درمانی در حوزه اعتیاد فعال است و به صورت 9 شیفت کار می‌کنند که شش مرکز آن در شیراز قرار دارد.

وی با بیان اینکه امروز درمان اعتیاد ساده نیست و مسائل بسیاری در آن دخیل است، ابراز داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حال تجمیع فعالیت‌های مورد نیاز است که در آن بحث پیشگیری، درمان، بازتوانی، مقابله و... مورد بررسی و اجرا قرار می‌گیرد.

افشاری خاطرنشان کرد: اگر تمام فعالیت‌ها در زنجیره مناسب قرار نگیرد فعالیت‌ها ناقص و عقیم می‌ماند.

وی گفت: عزم مسئولان در فارس برای درمان معتادان پرخطر جدی است و تعداد معتادان بهبود یافته نیز ما را برای ادامه راه مصمم‌تر می‌کند.

رئیس شورای پیشگیری و درمان اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به اجرای طرح نجات تصریح کرد: در راستای سیاست‌های دولت نهم و دهم طرح نجات شکل گرفته و در این طرح دولت اعتباراتی را به درمان معتادانی که هزینه درمان در مراکز خصوصی را ندارند اختصاص داده است.

در ادامه عباس جباریان رئیس اداره درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان را تشریح کرد.

به گزارش فارس، در مراسم تجلیل از معتادان ترک کرده (مددجویان) که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد 200 نفر مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول