اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف جذب ایده‌های برتر

جشنواره ملی دیوارنگاری در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور هنری شهرداری مشهد گفت: جشنواره ملی دیوارنگاری در مشهد با نگاه ویژه‌ به طرح‌های خلاق و تاثیرگذار در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

جشنواره ملی دیوارنگاری در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، هادی مظفری با بیان اینکه جشنواره ملی دیوارنگاری در مشهد با نگاه ویژه‌ به طرح‌های خلاق و تاثیرگذار در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اظهار داشت: ‌هدف از برپایی این جشنواره در سطح کشور، ‌حضور هنرمندان رشته‌های مرتبط با دیوارنگاری و جذب استعدادها از سراسر کشور است.

وی افزود:‌ جشنواره دیوارنگاری در نظر دارد با شناخت مباحث نظری و اجرایی مرتبط با دیوارنگاره‌های شهری و آسیب شناسی خلاهای موجود، توجه ویژه‌ای به طرح‌های خلاق و تاثیرگذار در مشهد مقدس برجای بگذارد.

به گفته مدیر هنری شهرداری چگونگی انتقال صحیح مضامین ارزشی و فرهنگی به وسیله دیوارنگاره‌ها، توجه به خصوصیات دیوارنگاره‌ها و استفاده از ظرفیت‌های هنرهای مختلف در مسیر خلق اثر و همچنین بازشناسی هویت و کارکرد دیوارنگاره در کلان شهرهای نوین از جمله اهداف این جشنواره به شمار می‌روند.

مظفری تصریح کرد: در حاشیه برپایی جشنواره دیوارنگاری، ‌همایش علمی و ‌کارگاه دو روزه آموزشی نیز برگزار می‌شود.

وی موضوعات این جشنواره را مواردی همچون مشهد ‌پایتخت معنوی ایران، ‌نگاه آینه‌وار به طبیعت، شهدا در میان ما زندگی می‌کنند، ‌فردوسی و شاهنامه، ‌فرح بخشی و شادابی مردم شهر و همچنین آداب و رسوم و فرهنگ عامه برشمرد.

وی گفت: دبیرخانه جشنواره از 28 تیرماه آماده دریافت آثار است و آخرین مهلت ارائه آثار 10 مرداد ماه سال جاری است.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد تصریح کرد:‌ جشنواره در دو بخش طرح و اجرا برگزار می‌شود و در پایان سه اثر برگزیده در بخش طرح انتخاب می‌شود و 30 اثر برتر نیز برای اجرا در شهر مشهد معرفی و انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول