اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

گزیده نقاشی‌های احمد فتوت رونمایی شد

خبرگزاری فارس: گزیده نقاشی‌های احمد فتوت در همدان رونمایی شد.

گزیده نقاشی‌های احمد فتوت رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، گزیده نقاشی‌های احمد فتوت طی مراسمی با حضور مسئولان و هنرمندان همدان در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی رونمایی شد.

در این مراسم معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای جسارت در انجام کارهای نو و پایان‌دادن به کارهای نیمه‌تمام قدردانی کرد و گفت: رونمایی از مجموعه گزیده نقاشی‌های استاد فتوت شروع خوبی برای انجام برنامه‌های مرتبط است.

علی اکبر فامیل‌کریمی افزود: وقتی استاد چیره دست، قلم به دست می‌گیرد و به خلق اثر هنری می‌پردازد، بخشی از فلسفه وجودی خود را نقش می‌زند.

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیا است، اذعان کرد: دشوار است که کلمه و جمله‌ای در خور شأن آنها که به نقش آفرینی نقش‌های بزرگ می پردازند پیدا کنیم.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: در سه دهه گذشته هرگاه اثر هنرمندی پای سندی را امضا کرده است، هیچ اتفاقی نتوانسته آن سند را خدشه‌دار کند و آن اثر نیز در کتاب انقلاب اسلامی ماندگار شده است.

وی افزود: ممکن است نتوانیم با برگزاری یک بزرگداشت یا مراسم، چیره دستی یک هنرمند را به جامعه بشناسانیم اما کتاب ماندگارتر است و روزنه و پنجره‌ای به سمت علم و دانش و فرهیختگی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این مراسم گفت: هنر نقش بسیار مهمی در پرورش ایمان و باورهای قلبی افراد دارد و از طریق آن می‌توان ارزش‌های مقدس و الهی را در متن جامعه و جهان به جریان انداخت.

خسرو بیات تأکید کرد: هنرمندان باید روح استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی را در مردم زنده نگه دارند و بر هنرمندان ما واجب است که با هنر خویش حقیقت را بر کرسی واقعیت بنشانند.

وی با بیان اینکه احمد فتوت یکی از مفاخر هنری استان و منشأ آثار و اثرات بی‌شماری در عرصه هنرهای تجسمی است، افزود: رونمایی از کتاب گزیده آثار این هنرمند حاصل دانش هنری و صرف سال‌ها عمر گرانمایه استاد فتوت در راه اعتلای هنر نقاشی است و فرصت مناسبی است تا هنرمندان از این کتاب بهره‌برداری کنند.

وی با تاکید بر این جمله که توجه‌نکردن به هنر نشانه عقب ماندگی فرهنگی است، افزود: به عنوان خادمان فرهنگ و هنر از چاپ آثار فاخر و ارزشمند حمایت می‌کنیم زیرا چاپ این آثار به جهانی‌شدن هنر ایران کمک می‌کند و لازمه ایجاد ارتباط با جریان‌های هنری روز دنیا است.

در ادامه این مراسم علی اکبر احقری، پیشکسوت نقاشی استان همدان نیز به ایراد سخن پرداخت.

احقری با بیان اینکه با استاد احمدفتوت از سال 1348 در دانشکده هنرهای زیبا آشنا شده است، افزود: فتوت در طول سال‌های فعالیت هنری با تعهدی بی‌وقفه سبک منحصر به فردی به وجود آورده است و احترام عمیقش به زندگی و گرایشش به ارزش‌های شهر محل زندگی‌اش در آثار او انعکاس یافته است.

این نقاش پیشکسوت ادامه داد: امروز نقاشی‌های احمد فتوت از کمال و غنایی برخوردار است که حاصل تلاش، دانش، تجربه و نیتی متفاوت است. نیتی برآمده از یک فلسفه ظریف زندگی که بیشترین میل به باقی‌گذاشتن پیامی غنی و موکد بر طبیعت و معماری محل زندگی اوست.

احمد فتوت نیز در این مراسم بیان کرد: عشق به زادگاهم همواره افق‌هایی را در ذهن و جان من ساخت که با بوم و رنگ درآمیخت و عجین شد و حقیقتی که در پشت لحظه لحظه‌های مبهم کودکی‌ام پنهان بود، در گیرودار روزهای بچگی و نوجوانی به انگیزه‌ای بدل شد که بعدها به ثمر نشست.

این استاد نقاشی ادامه داد: زیبایی طبیعت و متن زندگی شهر همدان، در قاب نقاشی‌هایم خیمه زد و دریچه‌های روشن این سرزمین تمدن و فرهنگ، آسمان سپیده غریزه مرا به تصویرگرایی و خلق آثار نقاشی سوق داد.

وی در پایان کتاب گزیده نقاشی‌هایش را به علاقه‌مندان هنر نقاشی، دوستان و شاگردانش و همه بچه‌های دیار همدان تقدیم کرد.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول