اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری بوشهر خبر داد

ایجاد 4 قرارگاه پدافندی در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری بوشهر گفت: در طرح جدید جامع پدافند غیرعامل در استان بوشهر ایجاد چهار قرارگاه پدافندی طراحی و تدوین شده که به زودی به مرحله اجرا در می‏آید.

ایجاد 4 قرارگاه پدافندی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حکمت‌الله نوذری صبح امروز در شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به وجود نیروگاه اتمی در استان بوشهر و اهمیت امنیتی نیروگاه، ایجاد قرارگاه پدافند پرتوی رافع در اولویت است.

وی افزود: از آنجا که از استان‎هایی هستیم که در تیررس تهدیدات نرم دشمنان قرار داریم، طراحی و اجرای این قرارگاه‎ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

نوذری با اشاره به پیش‎بینی 13 برنامه کلان در حوزه پدافند غیرعامل در سال جاری یادآور شد: اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و آمایش سرزمین با توجه به اعتبار پیش‎بینی شده برای آن به‌ عنوان مصوبه سفر دوم هیئت دولت به استان بوشهر در سال جاری در دستور کار است.

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری بوشهر گفت: زیرساخت‎های مطالعات طرح از منظر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تهیه شده و آماده مناقصه است.

وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت آموزش در این طرح، آموزش‎ها در این زمینه با توجه به اولویت‎ها و ظرفیت‎های بومی استان اجرا می‎شود.

نوذری با اشاره به برگزاری رزمایش‎هایی برای کسب آمادگی لازم در آینده‎ای نزدیک یادآور شد: با توجه به تعامل سازنده دانشگاه خلیج فارس به‌ عنوان دانشگاه مادرتخصصی استان بوشهر، این دانشگاه باید بازوی پژوهشی استان باشد و اقداماتی نیز که در این راستا انجام شده امسال باید تکمیل شود.

وی ادامه داد: استفاده از تجربیات مشترک مهندسی و آموزشی سپاه امام صادق (ع) در دستور کار است و نشست‎هایی در این زمینه با سپاه خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری بوشهر گفت: در آینده‎ای نزدیک راه‎اندازی آزمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات را خواهیم داشت و با توجه به ظرفیت‎های استان از محل اعتبارات و امکانات در اختیار، نشست‎های سراسری در قالب همایش‎های عمومی به منظور آموزش پدافند غیرعامل در جامعه برگزار می‎شود.

نوذری بیان کرد: با توجه به اهمیت استان در زمینه امنیت ملی و وجود مراکز متعدد حیاتی رایزنی‎هایی برای دریافت اعتبارات تملک دارایی انجام شده و در این زمینه در حال پیگیری هستیم.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول