اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح استان اصفهان

کاشان در ثبت کانون‌های فرهنگی رتبه نخست دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: این شهرستان در ثبت کانون‌های فرهنگی و هنری در سطح استان اصفهان رتبه نخست دارد.

کاشان در ثبت کانون‌های فرهنگی رتبه نخست دارد

محمدمهدی صباغی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان، تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری ثبت شده این شهرستان را 125 کانون ذکر کرد.

وی مهم‌ترین دغدغه مدیریت خود را گسترش زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان دانست و افزود: برای حل این مشکل کمک‌هایی در قالب طرح‌های فرهنگی، تفاهم‌نامه‌های اوقات فراغت، خرید مشارکتی تجهیزات و ایجاد چهار مرکز دیجیتال (خانه دیجیتال) در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان صورت گرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان میزان بودجه اختصاص‌ یافته به منظور راه‌اندازی مراکز دیجیتال شهرستان را بیش از 680 میلیون ریال ذکر و عنوان کرد: این مراکز در چهار منطقه کاشان شامل مراکز دیجیتال کانون بقیه‌الله اعظم قمصر، کانون نهاد قرآن فین بزرگ، کانون الزهرا(س) کاشان و کانون شهرک 22 بهمن  راه‌اندازی شده است.

صباغی فعالیت کانون‌های کاشان را در شش گروه تخصصی سرود و تئاتر، مهدویت، قرآن و نماز، ورزش، گردشگری و عقاید برشمرد و تصریح کرد: در کانون‌های کاشان هفت باب خانه نور و یک مرکز شکوفایی بهشت ویژه سنین چهار تا شش سال و شش تا هشت سال دایر شده که وظیفه آموزش قرآن را به نوجوانان و نونهالان را بر عهده دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی شهرستان کاشان دارای 45 باب کتابخانه با بیش از 98 هزار جلد کتاب است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، فعالیت کانون‌های فرهنگی شهرستان کاشان را مثمرثمر و تأثیرگذار خواند و بیان داشت: با توجه به امکانات موجود در کانون‌ها فعالیت‌های ارزشمند و ارزان قیمتی را در اختیار علاقمندان قرار داده که هر ساله شاهد رشد حضور علاقمندان در کلاس‌های فرهنگی کانون‌ها هستیم و این امر مسئولیت ما را در این اداره سنگین‌تر می‌کند. 

وی میزان بودجه مصوب 33 طرح سفر استانی ریاست جمهوری را یک میلیارد و 567 میلیون ریال در قالب طرح‌های فرهنگی ترویجی مصوب کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی فرمانداری، قرارگاه فرهنگ و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سه محور کانون‌های فرهنگی مساجد، امور قرآنی و فرهنگ و هنر برشمرد.

صباغی در پایان یادآور شد: شهرستان کاشان از معدود شهرستان‌های استان اصفهان است که توانسته 100 درصد بودجه مصوبات را جذب کند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول