اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد کرمان:

کانون‌های فرهنگی مساجد باید تخصصی شوند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید تخصصی شوند و امسال توجه بیشتری به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صورت ‌می‌گیرد و آنها تقویت و حمایت جدی می‌شوند.

کانون‌های فرهنگی مساجد باید تخصصی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان در سال گذشته اظهار داشت: این تلاش‌ها ماحصل رویکرد و توجه دولت‌های نهم و دهم به حوزه فرهنگ و هنر بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید ابراز داشت: اساس نامگذاری طی پنج سال گذشته محورهای اقتصادی بوده است‌، باید در این زمینه نیز تلاش شود و محور این کار،‌ فرهنگ‌سازی در آحاد جامعه در زمینه اهمیت و توجه به اقتصاد و تولید ملی است.

سعیدی مسیر فرهنگ را مسیر پر حاشیه‌ای خواند و گفت: افکار در مسیر فرهنگ و هنر به دلیل نوع ارتباطی که با اقشار مختلف جامعه‌، خواسته‌ها‌، سلایق و دیدگاه‌های گوناگون دارد، حساس و پر‌حاشیه است.

وی به موضوع تخصصی شدن کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و آن را اقدامی مناسب برای سریع‌تر رسیدن به اهداف تعیین شده عنوان و تصریح کرد: باید در سال 91 توجه بیشتری به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صورت ‌گیرد و آنها تقویت و حمایت جدی شوند.

سعیدی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در سال 90 خاطرنشان کرد: تنوع و تعدد برنامه‌هایی که طی سال گذشته از سوی این اداره کل برگزار شد به لحاظ کمی و کیفی به گواه آمار و شواهد از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه‌های متعدد با گستره مخاطب استانی‌، برپایی جشنواره‌های متعدد‌، برگزاری مراسم و محافل دینی‌، اعتقادی و هنری، حمایت از هنرمندان و ده‌ها برنامه دیگر نشانگر سالی پر‌رونق و پر‌تکاپو در این عرصه بود.

سعیدی افزود: در حوزه فرهنگ و هنر طی چند سال گذشته شاهد تحول و شکوفایی در همه زمینه‌ها بوده‌ایم و این اتفاق به دلیل نوع نگاه و رویکرد دولت‌های نهم و دهم صورت گرفته است.

وی گفت: در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌، دنیای استکبار از اهرم تحریم استفاده کرده است، این اتفاق در زمان دفاع مقدس موجب شد که از نظر دفاعی به پیشرفت‌های شگفتی برسیم، بعد از آن نیز هر جا که تحریمی اعمال شده، ماحصل آن خود‌کفایی و پیشرفت داخلی بوده است.

سعیدی با اشاره به اینکه دو رسالت عمده در راستای نامگذاری سال جاری داریم، تصریح کرد: در وهله اول باید زمینه ایجاد فرهنگ‌سازی را فراهم کنیم تا دیدگاه‌های مخرب نسبت به کالاهای تولید داخلی به حداقل برسد و در گام بعدی‌ خودمان باید در زندگی شخصی، فردی و اداری مراقبت کنیم که تا حد امکان از محصولات تولید داخل استفاده کنیم.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان حوزه فرهنگ را پرحاشیه عنوان کرد و افزود: مسیر فرهنگ مسیر پرحاشیه‌ای است، فرهنگ به دلیل ذات و ماهیت عام ‌و فراگیری گسترده و وجود سلایق و دیدگاه‌های متعدد ‌در هر زمینه‌ای پر حاشیه است به دلیل اینکه هر اتفاقی در حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند از منظری منتقدانی به حق یا نا‌حق داشته باشد.

وی عنوان کرد: وظیفه ما پرهیز از پردازش به حاشیه‌ها است تا بتوانیم مأموریت اصلی خود را به خوبی انجام دهیم.

سعیدی به حوزه سینما و اکران فیلم "گشت ارشاد" و "زندگی خصوصی" در کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: در زمینه صدور

مجوز اکران، سازمان سینمایی کشور سازمان مستقلی و شورای صدور پروانه نمایش فیلم نیز تصمیم‌گیر است.

وی اذعان داشت: بخش خصوصی نیز در زمینه نمایش فیلم فعال است، در این پروسه مدیران کل استان‌ها نقشی ندارند‌، اما در کرمان و در ماجرای اکران این دو فیلم بداخلاقی‌ها و ناجوانمردی‌هایی صورت گرفت‌، آن هم در شرایطی که در زمینه لغو نمایش دو فیلم مذکور استان کرمان پیشقدم بود.

سعیدی تصریح کرد: ما به دنبال حاشیه نیستیم، دلیلی هم ندارد که وقتمان را صرف حواشی کنیم، وظیفه اعتقادی و مسئولیت اداری ما مشخص است و همه هم و غم خودمان را صرف خدمتگزاری به مردم کرده‌ایم و مفتخر به این خدمت و رویکرد هستیم.

وی به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان اشاره کرد و گفت: تخصصی کردن کانون‌های مساجد اقدام خوبی است، گستره‌ای با رویکرد‌های متفاوت‌، امکان رسیدن به مقصد و نتیجه دلخواه را ضعیف می‌کند‌، بنابراین تخصصی کردن کانون‌ها و توجه و تمرکز آنها بر محور تعریف شده‌، موجب می‌شود خروجی قابل قبولی ایجاد شود.

وی عنوان کرد: در سال جدید باید توجه بیشتری به کانون‌های روستایی صورت ‌گیرد و آنها تقویت و حمایت شوند و برنامه‌هایی در مناسبت‌های مختلف با محوریت کانون‌های مساجد تعریف و اجرا شود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول