اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی:

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید پویا و فعال‌تر شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی بر ضرورت پویایی و فعالیت هر چه بیشتر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید پویا و فعال‌تر شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرهاد اسکندری ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی اظهار داشت: امروز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش بسزایی را در جذب جوانان به مسجد بر عهده دارند که این کانون‌ها باید با توسعه فعالیت‌ها بستر لازم برای جذب بیشتر جوانان را فراهم سازند.

وی تصریح کرد: حضور جوانان در مساجد در آشنایی آنان با آموزه‌های دینی تاثیر بسزایی دارد که با توجه به جنگ نرم دشمنان و تلاش استکبار برای دور کردن جوانان از مساجد ضروری است کانون‌های فرهنگی بر رونق‌بخشی هر چه بیشتر فعالیت‌های خود بکوشند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خط مقدم مقابله با توطئه‌های دشمن در جنگ نرم هستند ادامه داد: این کانون‌ها به واسطه ارتباط مستقیم با قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان به راحتی قادرند توطئه‌های دشمنان در زمینه دوری جوانان از اسلام و انقلاب را نقش بر آب کنند.

اسکندری گفت: کانون‌های مساجد وظایف و رسالت‌های بسیار سنگینی در امر تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح‌بخش اسلام دارند که باید با برنامه‌ریزی وظایف خود را به نحو احسن به انجام برسانند.

وی با تاکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی، گسترش زمینه مشارکت مردم در امور مختلف، همگانی کردن همه عرصه‌های فرهنگی، زمینه‌سازی برای حضور فعال جوانان و شناسایی نیروهای مستعد را از دیگر وظایف این مراکز برشمرد.

مصطفی مشایخی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز با بیان اینکه 350 کانون فرهنگی هنری مساجد در این استان دارای مجوز هستند گفت: از این تعداد 50 کانون به صورت تخصصی در بخش‌های علمی، آی تی، مهدویت و فرهنگی مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول