اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

وحدت بین سه قوه سبب حفظ تعادل نظام می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری با تاکید بر وحدت بین سه قوه گفت: وحدت بین سه قوه باعث حفظ تعادل نظام اسلامی و رهایی آن از خیلی از مشکلات می‌شود.

وحدت بین سه قوه سبب حفظ تعادل نظام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به دیدار مسئولان قوه قضاییه با مقام معظم رهبری در مشهد اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به دو مطلب اشاره کردند و فرمودند «یکی از آرزوهایم را اگر بخواهم بگویم، ارتقای قوه قضاییه است و ارتقای این سه قوه در گرو تحقق عدالت است و اگر این امر در دستگاه قضایی عملی شود و ما به این نقطه برسیم دیگر در جامعه مشکل و اختلافی نخواهیم داشت.»

امام جمعه شهرری وحدت بین سران سه قوه را دومین نکته‌ فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و گفت: وحدت بین سران سه قوه نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب بارها در جلسات مختلف تاکید داشتند و از دل نگرانی‌ها و دغدغه‌های ایشان هم به شمار می‌رود.

وی در ادامه بیان داشت: وحدت بین سران سه قوه باعث حفظ تعادل نظام اسلامی و رهایی آن از خیلی از مشکلات می‌شود.

حجت‌الاسلام شاهچراغی بیان داشت: ما نیز باید بدانیم که دشمن تمام قدرت و اراده خود را برای تفرقه‌افکنی میان مسئولان به کار می‌گیرد.

امام جمعه شهرری تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «اگر بخواهیم وحدت حفظ شود باید این سه اصل را رعایت کنیم باید نخست توجه داشته باشیم که هر سه قوه به قانون عمل کنند. این توقع نباشد که هرکس به قانون عمل نکرد و دیگری عمل کرد دیگر مشکلی نباشد خیر، همه آنها باید به قانون عمل کنند که انجام این کار یکی از نشانه‌های وحدت در جامعه است و اگر یکی از آنها به قانون عمل نکند، وحدت از بین می‌رود.»

وی چالشی عمل نکردن را دومین نکته‌ای‌ دانست که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند، و گفت: سخن چالشی بر زبان جاری نکنند. هیچ قوه‌ای خود را مافوق دو قوه دیگری نداند و اگر از قوه دیگری انتقاد می‌کند، عیبی ندارد ولی اگر از او هم انتقاد کردند، ناراحت نشود و انتقادپذیر باشد و این را بداند که همه سه قوه در برابر قانون برابرند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی بیان داشت: یکی از جاهایی که باعث می‌شود ما چالشی عمل کنیم همین پرونده‌های اختلاس‌ها است. اولا صرف اتهام به افراد است و هنوز کسی مجرم معرفی نشده، اما اگر ما پایبند به قانون باشیم، اگر فردا روزی کسی را به عنوان مجرم معرفی کردند، هر کسی که بود باید مجازات شود. مثلا این طور نباشد که کسی در قوه مقننه مجرم شناخته شده ولی در مجلس فردی فریاد بزند که او مجرم نیست.

امام جمعه شهرری تاکید کرد: قوه مجریه باید تابع قانون باشد و همه مجرمین را به سزای اعمالشان برساند و در اجرای قانون برای اشخاص تفاوت قائل نشود.

وی ادامه داد: سه قوه باید به یکدیگر کمک کنند و اگر این کار انجام بشود، قطعا وحدت بین سران سه قوه به وجود می‌آید و اگر اختلافی هم باشد با توجه به این سه نکته از بین می‌رود.

شاهچراغی با اشاره به مسائل سوریه گفت: مردم بصیر ما هم می‌دانند که مسئله سوریه فقط سوریه نیست و ما نمی‌خواهیم از کشوری دفاع کنیم خیر، وقتی از سوریه دفاع می‌شود مسئله مقاومت، حزب الله، فلسطین و ایران است که هر یک از آنها برای ما خیلی مهم است و دفاع از سوریه به خاطر این چهار موضوع مهم است و ما به دلایل مختلف وظیفه داریم که از سوریه دفاع کنیم.

خطیب جمعه شهرری ادامه داد: نکته‌ای که به عنوان یک غم جانکاه در اسلام وجود دارد، این است که بعضی از کشورها به شکلی عمل می‌کنند که خنجر از پشت به قلب مسلمانان می‌زنند. ما هم از بعضی از کشورها مانند عربستان کاملا مایوسیم و گله هم از آنها نداریم.

وی اضافه کرد: عربستان مانند قارون منطقه است و نفت و پول فراوانی دارد و با پول عربستان در عراق، پاکستان و سوریه انفجار رخ می‌دهد. نه تنها با پول عربستان بلکه عربستان شریک و سهیم آمریکا و اسرائیل در این جنایات است. اما آن چیزی که مایه نگرانی ماست، این است که بعضی از کشورها مانند ترکیه منافقانه عمل می‌کنند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول