اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت نگین‎شهر:

وحدت بین شیعه و سنی موجب اقتدار مسلمانان می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت نگین‎شهر گفت: حفظ وحدت بین شیعه و سنی موجب اقتدار مسلمانان در برابر دشمنان می‌شود.

وحدت بین شیعه و سنی موجب اقتدار مسلمانان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آخوند ابوبکر خجم‎لی در جمع گروهی از روحانیون اهل تشییع و تسنن شرق استان با بیان اینکه داشتن اخلاق نیکو از صفات پسندیده حضرت محمد (ص) بود که ریشه در مبانی قرآنی داشت و به آیات قرآن منور بود اظهار داشت: اخلاق و مبانی پیامبر اسلام بیش از گذشته باید مورد توجه جهانیان و به ویژه مسلمانان باشد چرا که با اندکی تامل و تفکر به راحتی می‎توان دریافت که اخلاق حسنه ایشان و رفتاری که با اطرافیان خود داشت باعث شکل‎گیری و گسترش دین اسلام شد.

وی خاطر نشان کرد: شک نداشته باشید که بیدارگر معاصر جهان امام راحل که با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زمینه بیداری جهانیان را به وجود آورد تحت تاثیر رفتار و کردار حضرت رسول (ص) بوده است که در عصر جاهلیت برای خوشبختی و سعادت همه مردمان آن زمان قیام کرد و فرصت مسلمان شدن و رسیدن به سعادت و قرب الهی را برای همه به یک اندازه و شکل فراهم کرد.

امام جمعه اهل سنت نگین‎شهر اضافه کرد: دوست داشتن شیعه و سنی در کنار هم و تلاش برای موفقیت و خوشبختی همه مسلمانان یکی از خواسته‎های قلبی امام خمینی (ره) بود لذا همه ما باید با هوشیاری با حفظ وحدت در راستای تحقق خواسته‎های نظام و جامعه خود گام برداریم.

آخوند خجم‎لی با اشاره به نامه تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف رئیس جمهور شوروی سابق اذعان داشت: اینکه مردم شوروی سابق چه زندگی داشته باشند و چگونه زندگی کنند برای این دلیل برای امام مهم بود که خواستار خوشبختی همه انسان‎ها بود و نشان دادن راه نورانی خدا به همه انسان‎ها را وظیفه شرعی و قانونی خود می‎دانست و در این راه از پیامبر اکرم (ص) تبعیت می‎کرد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول