اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

وظیفه همه حفظ وحدت برای ارتقای جایگاه نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان گفت: وظیفه همه ما حفظ وحدت برای ارتقای جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است.

وظیفه همه حفظ وحدت برای ارتقای جایگاه نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با گرامیداشت دهم تیرماه روز صنعت و معدن و با تبریک این روزها به فعالان بخش صنعت و معدن به اولویت‌های اقتصادی در نامگذاری‌های چند سال اخیر توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران، تعیین سیاست‌های کلی نظام است، به نظر می‌رسد آنچه باعث نامگذاری خاص برای یک سال توسط رهبری می‌شود، ضرورت‌های ملی، بین‌المللی، فرهنگی و اقتصادی است.

امام جمعه مهربان افزود: امسال برای پنجمین سال متوالی است که نامگذاری سال‌ها در ایران توسط مقام معظم رهبری با موضوعات اقتصادی انجام گرفته است و  نقشه راه امسال به‌ عنوان «حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی» نیز موضوعی اقتصادی را در دل خود دارد.

وی گفت: این نامگذاری‌ها را نمی‌توان بدون دلیل یافت و ریشه اهمیت موضوعات اقتصادی در این چند سال اخیر را می‌توان در «تحولات درون کشور» و «تحولات در عرصه‌ی بین‌المللی» عنوان کرد.

جلیلی، به بحث تحریم کشورمان توسط  کشورهای غربی در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر به خاطر برخی محدودیت‌ها که کشورهای غربی تحت عنوان تحریم برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کردند، مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها به مسئله خودکفایی، صرفه‌جویی، تلاش، کوشش مضاعف و بحث سرمایه‌گذاری در کنار تولید ملی توجه خاصی داشته‌اند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط سرمایه‌گذاران مهربانی در اقصی نقاط ایران اسلامی، لزوم سرمایه‌گذاری «مهربانی‌های» مقیم سایر شهرها در بخش مهربان را یادآور شد و افزود: ظرفیت‌ها و امکانات بالقوه منطقه مهربان لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر سرمایه‌گذاران در منطقه را طلب می‌کند و قطعاً هر سرمایه‌گذاری در منطقه باعث کاهش مهاجرت جوانان به حاشیه کلانشهرها خواهد شد.

وی تاکید کرد: قطعاً این مهاجرت‌ها صدمات، طبعات و آسیب‌های اجتماعی خاص خود را در کلانشهرها به همراه دارد.

امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه یکی از عوامل موثر در جذب سرمایه‌گذار در منطقه همکاری مسئولان استانی، شهرستان و بخش مهربان است، از مدیران دست‌اندرکار در بخش صنعت و معدن خواست تا با تسریع امور و کمک در صدور سریع مجوزهای قانونی، رغبت سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در منطقه شتاب بخشند.

جلیلی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره چهارمین شهید محراب، آیت‌الله صدوقی اظهار کرد: آیت‌الله صدوقی از یاران نزدیک و از معتمدان امام خمینی(ره) بود و در تمام صحنه‌های مبارزاتی قبل از پیروزی انقلاب و دوران پیروزی انقلاب نقش موثری داشت که در سال 61 توسط منافقان کوردل به درجه رفیع شهادت نائل شد.

خطیب جمعه مهربان با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر که به نام روز جوان نامگذاری شده است، اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم و مسئولان همچنین ایجاد امکانات لازم، مشکلات اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان برطرف شود.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت یاد و خاطره علامه امینی، وی را افتخار شهرستان سراب و جهان تشیع دانست و اظهار کرد: مرحوم علامه امینی عمر شریف خود را به تدریس و تالیف کتب دینی سپری کرد، از مهم‌ترین تالیفات وی می‌توان به شهدا الفضیلة، تفسیر سوره حمد، رساله‌ای در حقیقت زیارت، رساله‌ای در علم درایه و ... اشاره کرد.

وی افزود: علامه امینی(ره) قسمت قابل توجهی از عمر خود را صرف تدوین و نگارش کتاب الغدیر کرد، حدود 40 سال، هر روز 16 ساعت در تهیه مطالب این دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی زحمت کشید.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به سالگرد سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناوگان آمریکایی تاکید کرد: فاجعه سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوگان آمریکا مهم‌ترین مورد نقض حقوق بین‌المللی هوایی و قواعد اساسی تضمین سلامت هواپیماهای بین‌الملل به شمار می‌رود.

امام جمعه مهربان افزود: این فاجعه بیانگر آن است که دولت آمریکا با وجود همه ادعاهایی که در خصوص حمایت و پاسداری از حقوق‌ بشر دارد، در عمل راهی برخلاف این ادعاها را طی می‌کند و سکوت اختیار کردن محافل سیاسی و رسانه‌ای غرب در مقابل به شهادت رساندن 290 نفر مسافر بی‌گناه این هواپیما یکی دیگر از نشانه‌های پایمال کردن حقوق بشر توسط مدعیان دروغین آن است.

جلیلی، با تبریک ولادت باسعادت یگانه منجی عالم بشریت و تاکید بر برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان تاکید کرد: همزمان با نیمه شعبان مجالس جشن و عروسی زیادی در کشور برگزار می‌شود که انتظار می‌رود رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی در جشن‌های نیمه شعبان بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه مهربان با تاکید بر اینکه اختلاف سلیقه نباید باعث تفرقه و دودستگی شود، گفت: در مملکت اسلامی همگی وظیفه داریم که با رعایت اصول و ارزش‌ها به همدیگر احترام بگذاریم و وظیفه ما حفظ وحدت  برای ارتقای جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است.

امام جمعه مهربان با تبریک پیروزی کاندیدای اسلامگرا در انتخابات ریاست جمهوری مصر افزود: الحمدالله در کشور مصر رئیس‌جمهور اسلامگرا در راس حکومت قرار گرفته است و آرمان حضرت امام خمینی(ره) در صدور انقلاب اسلامی به دیگر کشورها در حال تحقق است. 

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول