اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 720 میلیارد ریال اعتبار محقق می‌شود

پوشش بتنی 700 کیلومتر کانال آبیاری نخیلات در وحدتیه

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: با پیش‌بینی 720 میلیارد ریال اعتبار 700 کیلومتر از کانال‌های آبیاری عمومی نخیلات در منطقه وحدتیه شهرستان دشتستان بتنی می‌شود.

پوشش بتنی 700 کیلومتر کانال آبیاری نخیلات در وحدتیه

به گزارش خبرگزاری فارس از وحدتیه حسین قیصری پیش از ظهر امروز در بازدید از اراضی کشاورزی و کانال‌های آبیاری وحدتیه شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از نقاط غنی استان بوشهر در عرصه کشاورزی است و باید از این حیث به دشتستان توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: در هر شش بخش شهرستان دشتستان کشاورزی از فعالیت‌های اساسی مردم است و توجه به توسعه صنایع و زیرساخت‌های کشاورزی و آبیاری می‌تواند سبب بهبود وضعیت کشاورزان شود.

قیصری با تاکید بر لزوم توسعه صنعت کشاورزی در شهرستان دشتستان بیان داشت: جهاد کشاورزی در حوزه فعالیت‌ها و قلمرو اختیارات خود از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرده و همواره در راستای رفع خواسته‌ها و نیازهای کشاورزان این شهرستان کوشیده است.

وی اضافه کرد: 700 کیلومتر کانال خاکی آبیاری نخیلات در منطقه وحدتیه وجود دارد که برای جلوگیری از هدررفت منابع ارزشمند آبی و بالا بردن راندمان آبیاری باید به بهسازی و پوشش بتنی این کانال‌های آبیاری اقدام کنیم.

این مسئول ادامه داد: اجرای این طرح هزینه سنگین در بر دارد و بنابر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی 720 میلیارد ریال برای پوشش بتنی این کانال‌های آبیاری پیش‌بینی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان در ارتباط با نحوه اجرای این طرح گفت: به دلیل بالا بودن هزینه اجرا، این طرح طی چندین مرحله و در چند سال متوالی بر اساس اولویت‌بندی اجرا می‌شود.

قیصری اظهار داشت: در دو سال گذشته 12 کیلومتر از کانال‌های آبیاری عمومی با اعتبار 8 میلیارد ریال در منطقه وحدتیه از محل اعتبارات طرح‌های استانی و ملی ساماندهی شده است.

وی تصریح کرد:‌ در اولویت‌بندی در اجرای طرح پوشش بتنی کانال‌های آبیاری عمومی نخیلات شهرستان دشتستان در نظرات کارشناسی با بخشداران مناطق هماهنگی خواهیم کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان اذعان داشت: یکی از مسائلی که در حوزه جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان مورد توجه قرار گرفته است جوان‌سازی باغات خرما است که در این راستا اعتبار ویژه برای جایگزینی نخل‌های پیر و جوان‌سازی باغات قدیمی در شهرستان دشتستان اختصاص یافته است.

قیصری در همین ارتباط بیان داشت: دولت برای جایگزینی باغ‌های جدید و درختان نخل قدیمی کشاورزان و کمک به توسعه بخش کشاورزی منطقه تسهیلات بانکی با سود پایین در اختیار باغداران قرار می‌دهد و کشاورزان با استفاده از این تسهیلات می‌توانند زمینه‌ساز رونق کشاورزی شهرستان شوند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول