اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

مدعیان حقوق بشر بدترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان با اشاره به 12 تیر ماه سالروز سرنگونی هواپیمای ایران توسط ناو آمریکایی گفت: کسانی که دم از حقوق بشر در دنیا می‌زنند، بدترین جنایت و ظلم را انجام می‌دهند.

مدعیان حقوق بشر بدترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در نماز باشکوه جمعه در محل مسجد صاحب الزمان (عج) با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام فرمود "ما آمده‌ایم تا مکارم اخلاق را در جامعه ترویج کنیم".

وی افزود: اگر می‌خواهیم مورد رحمت خداوند قرار گیریم، باید دیگران را مورد عفو و بخشش قرار دهیم.

صالح‌نیا تصریح کرد: مکارم اخلاقی این است که اگر کسی در حق شما ظلمی کرد، او را مورد رحمت قرار دهید و اگر چیزی از کسی خواستید، اما به شما توجهی نکرد پس از احتیاجش به وی کمک کنید.

وی بیان داشت: اگر کسی با شما قطع رابطه کرده با او رابطه برقرار کنید نیز از مکارم اخلاق است، زیرا این امر توصیه پیامبر است و در سیره حضرت این موارد به چشم می‌خورد.

صالح‌نیا خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در اوج قدرت حتی با دشمنان خود نیز با رحمت و رأفت الهی برخورد می‌کرد به گونه‌ای که در فتح مکه شاهد این رفتار پسندیده هستیم و این بزرگوار تمام گذشته افرادی را که به او ظلم و ستمی روا داشتند را فراموش کرد و آنان را مورد رحمت و عفو خود قرار داد.

وی تصریح کرد: اگر بیمار شدید، اما دیگران به صورت عمدی و سهوی به عیادت شما نیامدند، باید شما در رفتن به دیدن آنها پیش‌قدم شوید و مکارم اخلاق را به عنوان یک سیره نبوی و دستور اخلاقی پیامبر در جامعه پیاده کنید.

امام جمعه کوهبنان گفت: حضرت علی (ع) می‌فرماید "نیکوترین و با ارزش‌ترین مکارم این است که در حال قدرت و انتقام گرفتن، طرف مقابل را مورد عفو و بخشش قرار دهد".

صالح‌نیا ابراز داشت: بالاترین مکارم این است که شخص فقیر جود و بخشش داشته باشد و بهترین مکارم این است که انسان ایثار کند و دیگران را بر خود مقدم بدارد.

وی افزود: از امام صادق (ع) در مورد تقوی پرسیدند که این بزرگوار فرمود "هر کاری که خداوند امر کرده، انجام دهید و از هر کاری که خداوند نهی کرده در آن دیده نشوید".

صالح‌نیا در خطبه دوم به مهم‌ترین مناسبت‌های هفته از جمله ولادت حضرت علی‌اکبر در 11 شعبان سال 33 هجرت اشاره کرد و بیان داشت: این روز عزیز به عنوان روز جوان نامگذاری شده و جوانان عزیز ایران اسلامی با الگو قرار دادن این بزرگوار کارنامه‌ای درخشان از خود در طول 33 سال گذشته بر جای گذاشتند.

وی اذعان داشت: بیشترین رزمندگان جبهه‌ها و شهدای دوران دفاع مقدس از قشر جوان بودند و امروز هم جوانان عزیز ایران اسلامی در تمام صحنه‌های پیشبرد این انقلاب نقش اساسی دارند.

صالح‌نیا به 11 تیرماه سالروز شهادت چهارمین شهید محراب آیت‌الله صدوقی اشاره کرد و گفت: این بزرگوار از چهره‌هایی است که حضرت امام خمینی (ره) را همراهی کرد و خدمات فرهنگی و اجتماعی ایشان به مردم یزد قابل تقدیر است.

وی با اشاره به 12 تیرماه سالروز سرنگونی هواپیمای ایران در خلیج فارس با 298 سرنشین در سال 67 ابراز داشت: کسانی که دم از حقوق بشر در دنیا می‌زنند، بدترین جنایت و ظلم را انجام می‌دهند و امروز شاهد این جنایت‌ها در فلسطین و بحرین هستیم.

صالح‌نیا از خانواده‌ها درخواست کرد تا برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان خود و دور ماندن از آفت‌ها و آسیب‌ها با حضور در کلاس‌های آموزشی، تفریحی و قرآنی کانون‌ها و مساجد و ناحیه مقاومت بسیج تلاش کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول