اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کنسولی وزیر امور خارجه:

حقوق بشر غربی فقط یک بازی است

خبرگزاری فارس: معاون کنسولی وزیر امور خارجه گفت: حقوق بشر برای غرب، تنها یک بازی و فریب است.

حقوق بشر غربی فقط یک بازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن قشقاوی، ظهر امروز در چهارمین نشست هم‌اندیشی اساتید و دانشجویان نخبه بسیجی دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور که در هتل گلستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: غرب، دارای یک تاریخ مشخص است و میراث کنونی آن نیز، از دل همین پیشینه تاریخی به‌ دست آمده است.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه یادآور شد: سکولاریسم و لیبرالیسم، فرزند طبیعی تاریخ تمدن غرب هستند و به ‌نوعی از دل مسیحیت و یهودیت تحریف شده بیرون آمده‌‌اند.

قشقاوی ادامه داد: در پیشینه ما، اسلام ناب وجود دارد و سوالی که همواره از سیاستمداران و نخبگان غربی می‌کنیم این است که چرا می‌خواهند سکولاریسمی را که محصول تمدنی خودشان بوده، به سراسر دنیا صادر کنند.

وی افزود: سکولاریسم یعنی جهانی شدن و فاصله گرفتن از مبدا و معاد، در حالی که در بطن فرامین مقدس دین اسلام، چنین تبصره‌هایی وجود ندارد.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه با اشاره به سیره پیامبر اسلام، ادامه داد: پیامبر بزرگوار اسلام، به 40 نقطه مختلف در دنیای زمان خود، برای بسط و گسترش اسلام سفیر فرستادند و این به‌ معنای آن است که دین و سیاست در اسلام از یکدیگر جدا نیستند.

وی تصریح کرد: در متن زیارت جامعه کبیره که متعلق به امام هادی(ع) است، به رسالت سیاسی ائمه بارها اشاره شده و اصولاً هر جا که در آیات و روایات از واژه «امر» استفاده شده، یک امر سیاسی مدنظر است.

قشقاوی یادآور شد: قطعاً تمدن غرب نیز دارای جنبه‌های مثبت بسیار زیادی است که از جمله آن می‌توان به دستاوردهای غرب در حوزه گسترش زیرساخت‌های رفاهی و ارتباطی اشاره کرد.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه گفت: نقش اندیشمندان غربی، در گسترش علوم تجربی در سطح دنیا نیز بسیار شایان توجه است.

وی اظهار داشت: اما در کنار این ویژگی‌های مثبت، تمدن غرب دارای لیست سیاهی از ضعف‌ها و نقصان‌‌ها می‌باشد که حتی خصوصیات مثبت آن را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

قشقاوی با اشاره به حقوق بشر مطرح در غرب گفت: حقوق بشر، مسخره‌ترین بازی غرب است، زیرا تنها یک فریب است و غرب با مطرح کردن آن درصدد آن است که ضعف‌های خود را در زمینه گسترش سلاح‌های جمعی و هم‌چنین جنگ‌افروزی را پوشش دهد.

وی ادامه داد: آزادی بیان و یا آزادی زنان، تا زمانی که غرب دست از گسترش سلاح‌های هسته‌ای برندارد، امکان‌پذیر نیست.

قشقاوی خاطرنشان کرد: براساس آمار ارائه‌ شده از سوی سازمان صلیب سرخ جهانی، بالغ بر 80 هزار نفر بعد از 11 سپتامبر در جنگ‌های مختلفی که سردمداران آن عمدتاً غربی‌ها بوده‌اند، کشته شده‌اند.

معاون کنسولی وزیرامور خارجه تاکید کرد: در حال حاضر، بالغ بر 52 درصد، بودجه نظامی دنیا در اختیار آمریکا است و در عین حال، این کشور بیشتر از سایرین، ادعای صلح‌طلبی و حقوق بشر را دارد.

وی افزود: در یک ماه گذشته، ایالات متحده آمریکا، بالغ بر 9 میلیارد دلار، سلاح به عربستان سعودی واگذار کرده و تمام این امور حاکی از نمایش بودن حقوق بشر است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول