اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی ـ 1:

کشتار مردم بی‌دفاع نشانه وحشیگری مدعیان حقوق بشر است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن‌سوزی و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان افاغنه، نهایت وحشیگری مدعیان حقوق بشر است.

کشتار مردم بی‌دفاع نشانه وحشیگری مدعیان حقوق بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله عباس کعبی ظهر امروز در مراسمی که به منظور اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم و کشتار اخیر مردم بی‌گناه افغانستان به دست نظامیان آمریکایی در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد اظهار داشت: حضور در این جلسه و اهتمام به این امر نوعی وظیفه شرعی و نماد غیرت دینی و اسلامی است.

وی افزود: در چهره مردم افغانستان می‌توان صبر، جهاد و غیرت دینی را دید و نیز ظرفیت عظیم منابع انسانی این کشور و دیگر ملت‌های منطقه از جمله نخبگان، اساتید و فضلا، نویسندگان، دانشمندان و سایر افراد تاثیرگذار کاملا به چشم می‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استکبار جهانی از نخبگان، دانشمندان و تمام مردم مسلمان هراس دارند گفت: مسلمانان افغانستان این توان را دارند که آمریکا و ناتو را از خاک خود بیرون برانند.

وی جنایت‌های استکبار را نشانه استیصال و ترس آنها دانست و تصریح کرد: قرآن‌سوزی و جنایت‌های مستانه در روستاها و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان، نهایت وحشیگری مدعیان حقوق بشر است.

کعبی ادامه داد: امروز جبهه دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) و ولایت الهی که با نهضت امام خمینی(ره) در جهان روشن شد در مقابل آمریکا و قدرت‌های جهانی ایستادگی می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شرایط کنونی منطقه به ضرر استکبار و آمریکاست گفت: وعده الهی مبنی بر گسترش ندای «لااله‌الاالله و محمداً رسول‌الله» در پنج قاره جهان، امروز بیش از گذشته دیده می‌شود.

وی افزود: امروز معارف اسلام ناب در اروپا، آمریکا، آسیای مرکزی و میانه و نیز در خاور دور و نزدیک، بهتر از همیشه در حال پیشرفت بوده و میانگین رشد اسلام در اروپا هر سال افزایش می‌یابد به طوری که در سال جاری این رقم به بیش از 12 درصد رسیده است.

کعبی با بیان اینکه اکنون دنیای غرب، وابستگی به اسلام را به عنوان امری شهروندی می‌بیند ابراز کرد: ابرقدرت اسلام با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و شنیدن صدای شکستن لیبرال دموکراسی در حال شکل‌گیری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انواع هجمه‌های دشمنان علیه اسلام مانند رواج روشن‌فکری غربی و ترویج تساهل و تسامح نسبت به مقدسات دینی گفت: استکبار جهانی با همه این موارد کاری از پیش نخواهد برد و به تعبیر امام خمینی(ره)، اسلام به تدریج سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

وی ادامه داد: امام راحل(ره) ظالم‌پیشگان جهان را شیطان بزرگ نامید و امروز نیز استکبار جهانی در حال مبارزه همه جانبه با اسلام است.

کعبی با بیان اینکه قدرت‌های جهانی اکنون به دنبال آمریکایی کردن مسلمانان از طریق جنگ نرم هستند خاطر نشان کرد: آنها معتقدند که دو اتفاق در سطح جهانی در حال وقوع بوده که نخستین مورد آن انتقال قدرت از غرب به شرق و فروپاشی نظام سرمایه‌داری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری دومین تغییر را انتقال قدرت از دولت‌ها به ملت‌ها دانست و گفت: در مناسبات قدرت، سیاست، اقتصاد و فرهنگ، دگرگونی بنیادینی در حال وقوع بوده و استراتژیست‌های غربی اکنون می‌گویند آمریکا از درون در حال فروپاشی است.

وی تصریح کرد: آمریکا برای جلوگیری از سقوط حتمی خود سعی می‌کند از طریق مهره‌چینی و سرمایه‌گذاری در خاورمیانه به عنوان کانون اصلی تغییرات جهانی از بروز این مسائل جلوگیری کند.

کعبی با اشاره به نظریات فوکویاما مبنی بر تحقق دموکراسی لیبرالی در پایان جهان یادآور شد: همین شخص اکنون معتقد است که رکود اقتصادی غرب دارای ریشه‌های دیگری بوده که شامل سقوط لیبرال دموکراسی است.

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: اوباما با شعار تغییر و وعده‌های بشردوستانه بر سر کار آمده و چهره‌ای انعطافی از خود در برابر اسلام نشان داد و دست دوستی ظاهری به سوی مسلمانان دراز کرد اما روباه صفتی و دشمنی او توسط انسان‌های بصیر و اهل تحلیل نظیر رهبر معظم انقلاب دیده شد.

وی با بیان اینکه دو نوع اسلام در جهان وجود دارد که شامل اسلام آمریکایی شامل سازش با ظلم و سکوت و نیز اسلام ناب محمدی(ص) می‌شود گفت: اسلام اصیل در قالب رهبری الهی و نیز فرهنگ جهاد و شهادت تحقق می‌یابد.

کعبی خاطر نشان کرد: پس از چندی، آمریکاییان محورهای اصلی برنامه‌ریزی خود را که همان اسلام‌ستیزی بود عیان کردند به طوری که قرآن‌سوزی برای نخستین‌بار در کشور آمریکا روی داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان، اسلام‌ستیزی، شیعه‌ستیزی و ایران‌ستیزی را به صورت علنی اجرا می‌کنند افزود: ایران‌هراسی نیز در راستای اسلام‌هراسی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اکنون کشورهای مرتجع منطقه دست دوستی به سوی اسرائیل دراز کرده و علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند.

کعبی با بیان اینکه قرآن‌سوزی در افغانستان تنها مربوط به این کشور نمی‌شود اذعان داشت: آمریکا با این کار به دنبال تحریک غیرت مسلمانان است و این مسئله همانند قضیه‌ای است که در اشغال قدس شریف صورت گرفت و نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اشغال فلسطین را نشانه مرگ مسلمانان دانست.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول