اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

توقف پرونده‎ها در اجرای احکام بیشترین دغدغه مردم است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری گلستان گفت: حدود 80 درصد پرونده‎ها از مرحله شروع تا ختم دادرسی در مدت سه الی چهار ماه منجر به صدور رأی می‎شود و متاسفانه در اجرای احکام شاهد توقف پرونده‎ها هستیم.

توقف پرونده‎ها در اجرای احکام بیشترین دغدغه مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان احمد فاضلیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه بخشی از علل توقف پرونده‎ها در اجرای احکام به مشکلات فنی برمی‎گردد اظهار داشت: به خاطر پیچیدگی قوانین اجرای احکام، روند پرونده‎ها زمانبر شده است.

وی در خصوص پروژه‎های عمرانی دادگستری گلستان خاطر نشان کرد: در استان از سال 1385 تاکنون بیش از 25 هزار متر زیربنای فضای اداری ایجاد کردیم که این رقم نسبت به سال‎های گذشته معادل 250 درصد رشد را نشان می‎دهد.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر همه ساختمان‎های دادگستری استان ملکی است بیان داشت: فقط ساختمان شورای حل اختلاف استیجاری بوده که برنامه داریم در آینده این ساختمان نیز ملکی شود.

فاضلیان اضافه کرد: حدود 10 هزار مترمربع فضای اداری در بندرگز، سایت اداری گرگان، مجتمع ورزشی و سالن اجتماعات مرکز استان در دست اقدام داریم که پیشرفت فیزیکی آن از 40 درصد تا 95 درصد است.

وی با بیان اینکه کاهش فرآیند اجرای حکم پرونده‎ها در دستگاه‎های قضایی یکی از اولویت‎های کاری ما است ابراز داشت: برای رسیدن به آمار واقعی پرونده‎ها بر اساس دستورالعمل رئیس قوه قضائیه بناست تا پرونده‎هایی که قابلیت اجرا ندارند از سیستم خارج شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه برای سلامت اداری به بخش نظارت توجه ویژه‎ای شده است خاطر نشان کرد: برای نظارت در بخش قضایی مکانیسم‎های مختلفی تعریف کردیم تا به اعتماد مردم که بزرگترین پشتوانه و سرمایه دستگاه قضایی است لطمه نرسد.

فاضلیان بیان داشت: معتقدیم همه خدماتی که انجام شده زمانی می‎تواند ارزش داشته باشد که به اعتماد مردم پاسخ بدهد و همه تلاش‎مان این است تا ضریب اعتماد مردم را افزایش دهیم که بخشی از این امر با خدمات صادقانه و بخشی نیز با آگاهی‎بخشی رسانه‎ها به مردم صورت می‎گیرد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول