اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار استان اردبیل:

پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس متوقف نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت:‌ پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس به سرعت در حال انجام است و هیچ توقفی در اجرای آن رخ نداده است.

پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس متوقف نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت عصر امروز در جلسه کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری اردبیل اظهار داشت: موزه دفاع مقدس و یا همان مرکز فرهنگی از مباحث طولانی و با سابقه‌ای است که سال 90 با آغاز به کار عملیات اجرایی این پروژه تحقق عینی پیدا کرد و شاهد انتخاب پیمانکار برای عملیات خاکبرداری و فونداسیون بودیم.

وی تصریح کرد: به دلیل طولانی بودن فصل سرما و بارش در سال گذشته تنها موفق شدیم خاکبرداری را تا اسفندماه به انجام برسانیم و از نخستین روزهای سال 91 نیز کار طراحی و فونداسیون آغاز شده است.

خوشبخت یکی از مشکلات این پروژه را در هنگام خاکبرداری ظهور و بروز چشمه‌های مختلف آب و ضرورت برطرف کردن این مشکل در هنگام گودبرداری اعلام کرد و افزود: با کمک مهندسان و مشاوران و ارایه راهکارهای فنی در این زمینه این مشکل برطرف شده و مهار آب‌های سطحی و زیرزمینی در پیکره این پروژه انجام شده است.

این مسئول با اعلام این‌ که پیمانکار پروژه مصمم است با طراحی مناسب عملیات فونداسیون را در نیمه‌اول امسال به اتمام رسانده و عملیات دیوارچینی را انجام دهد، خاطرنشان کرد: این پروژه در زیربنای پنج هزار و 600 متر مربع در چهار طبقه در حال احداث است.

وی فضا و کاربری متعدد مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل را سالن آمفی‌تئاتر به ظرفیت 350 نفر، کتابخانه 230 متر مربع، فضای فرهنگی، نمازخانه، آموزشی به متراژ 260 متر مربع و گالری دائمی و موقت به مساحت یک‌هزار و 800 متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: دو واحد اقامتی مجزا به متراژ 200 متر مربع در کنار اتاق‌های اداری و راهرو به متراژ 850 متر مربع در این پروژه طراحی و پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اضافه کرد: بخش روایتگری این پروژه به صورت کشتی در 630 متر مربع طراحی شده است که به شکل فضای باز می‌باشد.

خوشبخت در ادامه بیان کرد: بخش دیگری از این پروژه نیز در فضای باز و عمومی طراحی شده که امیدواریم با اتمام عملیات فونداسیون تا نیمه مردادماه اقدامات عملیاتی در حوزه تجهیز فضای باز نیز انجام شود.

وی ضرورت تأمین اعتبار در سال‌جاری از سوی مسئولان کشوری و استانی را یادآور شد و گفت: حجم بتن به کار گرفته شده در فونداسیون یک‌هزار و 700 متر مکعب است که 140 تن میلگرد نیز در این پروژه به کار رفته است.

خوشبخت افزود: به رغم بارش‌های بهاری در روزهای گذشته توقف در اجرای پروژه انجام نشده و با سرعت تکمیل آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در کنار سازه متعدد این پروژه بخشی از کار به شکل فرهنگی و موزه‌چینی می‌باشد که در تلاش هستیم با جمع‌آوری آثار متعدد شهدا در این زمینه فضا و موقعیت مناسب فراهم آید.

عضو شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان خاطرنشان کرد: این مرکز فرهنگی متناسب با ارزش‌های دینی و اسلامی، الگو قرار دادن فرهنگ ایثار و شهادت و اندیشه والای عاشورایی در حال مهیا شدن است که انتظار می‌رود با همکاری شهرداری مشکل انتقال سند زمین این مرکز فرهنگی نیز در کنار شورابیل اردبیل برطرف شود.

خوشبخت در پایان سخنان خود ادامه داد: با پیگیری استاندار اردبیل و انجام تحقیقات لازم قرار است برای سه شهید گمنام شهرستان بیله‌سوار که متعلق به سال 1320 هجری شمسی است، یادمانی احداث شده و برقرار شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول