اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

معرفی روزانه 13 نانوای رشت به تعزیرات حکومتی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان بر بازرسی از نانوایی‌ها تاکید کرد و گفت: روزانه بین هفت تا 13 نانوا در رشت به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

معرفی روزانه 13 نانوای رشت به تعزیرات حکومتی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خرید تضمینی گندم در سال جاری اظهار کرد: نرخ تضمینی خرید گندم از 340 تومان در سال گذشته به 420 تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی نرخ خرید گندم مرغوب را کیلویی 440 تومان عنوان کرد و افزود: گیلان استان گندم‌خیز نیست و به طور میانگین بابت هزینه حمل هر کیلوگرم گندم از استان‌های همجوار به گیلان مبلغ 35 تومان پرداخت می‌شود.

به گفته اصغریان، امسال دولت گندم را کیلویی 420 تا 440 تومان از کشاورزان می‌خرد و به نرخ 445 تا 485 تومان به متقاضیان می‌فروشد.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه هر کیلوگرم گندم هنگام آسیاب 20 درصد دورریز دارد، تصریح کرد: 80 درصد از هر کیلوگرم گندم به آرد تبدیل می‌شود و این امر نرخ آرد را 30 درصد افزایش می‌دهد.

وی نرخ هر کیلو آرد را 596 تومان اعلام کرد و گفت: 18 درصد از آرد سبوس‌گیری می‌شود.

اصغریان با تاکید براینکه نرخ نان در گیلان با میانگین کشوری برابری می‌کند، خاطرنشان کرد: ماهانه 500 هزار کیسه آرد بین نانوایان در استان توزیع می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان به فعالیت چهار هزار نانوا در استان اشاره کرد و یادآور شد: ماهانه 125 کیسه آرد به طور میانگین بین نانوایان در گیلان توزیع می‌شود.

وی 80 درصد نوع پخت نانوایی‌های گیلان را بربری عنوان کرد و افزود: 120 عدد نان بربری از هر کیسه آرد پخت می‌شود.

اصغریان بر بازرسی از نانوایی های گیلان تاکید کرد و گفت: روزانه بین هفت تا 13 نانوای متخلف در رشت به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

معاون استاندار گیلان نرخ‌گذاری نان را منصفانه خواند و تصریح کرد: نرخ نان در استان عادلانه است ضمن اینکه روزانه بین 60 تا 70 نانوایی در شهر رشت بازرسی می‌شوند.

وی خواستار همکاری مردم با اداره‌های بازرسی و تعزیرات حکومتی مبنی بر معرفی نانوایان متخلف شد و بیان کرد: سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول