اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

تشکل‌های مردمی امداد‌رسانی شکل گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:‌ انتظار می‌رود با همکاری و مساعدت کمیته امداد تشکل‌های مردمی در امر امداد‌رسانی در کشور پا بگیرد.

تشکل‌های مردمی امداد‌رسانی شکل گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز جشن خود‌کفایی و اشتغال 3 هزار مدد‌جوی کمیته امداد استان اردبیل در سالن ولایت اظهار داشت: در شأن نظام اسلامی نیست که عده‌ای گرسنه بوده و عده‌ای دیگر سیراب از تمام نعمات شوند چرا که رفتار و سلوک ائمه اطهار به ویژه نبی مکرم اسلام و حضرت علی (ع) می‌تواند نقشه راه و سیاست کلام الهی باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در حکومت و جامعه آرمانی نبی مکرم اسلام (ص) عدالت در توزیع اعتبارات و منابع و حمایت از محرومان نقش بی‌بدیلی دارد به طوری که آن حضرت از اصحاب صفه را در ورودی مساجد درست کرده بود تا به فقرا رسیدگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با برشمردن برخی از ویژگی حکومت حضرت علی (ع) در تامین نیازمندی مردم و رسیدگی به فقرا یادآور شد: ما در جامعه اسلامی نباید اجازه دهیم عزت برخی‌ها به خاطر محرومیت و نداری زیر سوال برود که در این راستا کمیته امداد اقدامات مثبت و حرکت درخشانی را به ویژه در حوزه اشتغال و کار‌آفرینی آغاز کرده است.

عاملی با یادآوری اینکه کمیته امداد باید در خدمت به محرومان همچنان پیش رو باشد، بیان داشت: انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها در کنار کمیته امداد به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا روز به روز از دامنه فقر و نیازمندی در جامعه کاسته شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های خوبی که کمیته امداد در حوزه اشتغال انجام داده است می‌تواند الگوی سایر نهادها باشد چرا که معتقدیم حرکت مثبت آنها در این حوزه باید مورد توجه دستگاه‌های کار‌آفرین قرار گیرد و این نهاد‌ها در برابر اقدامات سازنده کمیته امداد باید زانو بزنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل پوشش 10 درصدی جمعیت استان را در قالب مدد‌جو و برخوردار از خدمات کمیته امداد یک عیب بزرگ توصیف کرد و افزود:‌ مدیریت استان و مجموعه‌های دلسوز نباید اجازه دهند این وابستگی‌ها و نیازمندی‌ها گسترش یابد چرا که افزایش مدد‌جو و نیازمند با وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر اشتغال و کار‌آفرینی در شأن عزت و رتبه استان اردبیل و کشور اسلامی نیست.

عاملی ادامه داد: کمیته امداد باید وثوق مردمی ایجاد کند و با شکل‌ دادن تشکل‌های مردمی یک حرکت خود‌جوش را در این زمینه با همراهی مردم برقرار کند.

وی ضرورت راه‌اندازی چنین تشکل‌هایی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: از این طریق می‌توان بسیاری از کاستی‌ها را برطرف کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بی‌نظیر زکات در استان شاره کرد و ابراز داشت: ظرفیت 2 میلیارد تومانی زکات در استان باید به همت روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و مبلغان دینی احیا شود تا از این طریق عزت ایتام آل محمد حفظ شود.

عاملی عنوان کرد: ما در چنین اوضاع و احوال جهانی نظامی تشکیل دادیم که با استکبار و اهریمن روزگار می‌جنگد به طوری که به رغم تهدید‌ها و فشارهای اقتصادی و معضلات متعدد جامعه ما روز به روز در حال رشد و کمال واقعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما امروز به شدت به احیای عزت و ارزش‌های انسانی در کشور نیاز داریم و معتقدیم در برابر توطئه و هجمه‌های سنگین استکبار در این برهه حساس باید مدبرانه کارها را به پیش برد.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول