اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان:

شهید بهشتی اعتقادی راسخ به ولایت و راه امام داشت

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مهم‌ترین مؤلفه‌ای که موجب دشمنی منافقان کوردل با شهید بهشتی شد اعتقاد راسخ این شهید به ولایت و راه امام (ره) بود.

شهید بهشتی اعتقادی راسخ به ولایت و راه امام داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام علی عربپور صبح امروز در مراسم تجلیل از قضات نمونه در زرند با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی دستگاه قضایی را نماد اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: شهید بهشتی یکی از مؤثرترین یاران امام (ره) در دوران مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی و معمار دستگاه قضایی بود.

وی با بیان اینکه این شهید عزیز راه اسلام و انقلاب، تشنه خدمت بود، افزود: ایشان به حق معمار دستگاه قضای اسلامی نام گرفت و مهم‌ترین مؤلفه‌ای که موجب دشمنی منافقان کوردل با شهید بهشتی شد اعتقاد راسخ این شهید به ولایت و راه امام (ره) بود.

عربپور تصریح کرد: بدون شک، شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی حقی بسیار بزرگ بر انقلاب اسلامی ما دارد و باید افکار، اندیشه‌ها، خدمات و ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار در جامعه به ویژه نسل جوان کشور شناسانده شود.

وی با بیان اینکه هر جامعه‌ پیشرفته نیازمند دستگاه قضایی سالم و عادل است، اظهار داشت: ما باید بهشتی گونه قدم برداریم زیرا او طرفدار عدالت بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان به نقش دستگاه قضایی در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه در حقیقت به عنوان نبض و نماد اصلی یک حکومت اسلامی است. 

مجید ناطقی رئیس شعبه دوم دادگستری زرند نیز به تشریح عدالت از دیدگاه حضرت علی (ع) پرداخت و از عدالت به عنوان واژه‌ای مقدس نام برد و گفت: گسترش عدالت، اصلی است که پیشوایان حق، سخت به آن پایبند بودند و آن همه سختی‌ها و محرومیت‌ها را در راه آن به جان خریدند و جز برای برپایی و گسترش آن مبارزه نکردند.

وی افزود: برقراری عدالت در اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار است و شهادت حضرت علی (ع) به خاطر عدالتش بود، حضرت علی (ع) در برابر زیاده‌خواهی تازه به دوران رسیده خلفای پیشین و قانون شکنان عدالت را شیوه خود ساخت، عدالتی که هنوز هم نمونه و الگو است.

ناطقی عدالت و احقاق حق بر اساس احکام متعالی اسلام را شاخصه بارز حکومت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: برقراری عدالت یکی از وظایف مهم دستگاه قضا است که این مسئله از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به صورت جدی دنبال شده است.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول