اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان:

رانندگان همدانی‌ امسال حدود 3 میلیارد تومان جریمه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور شهرستان همدان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 83 هزار برگ جریمه صادر و مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان از صدور قبض‌های جریمه و اعمال قانون اخذ شده است.

رانندگان همدانی‌ امسال حدود 3 میلیارد تومان جریمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سرهنگ علی فکری ظهر امروز در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 60 درصدی قیمت‌‌ها در قبض‌های جریمه هستیم به طوری که در سه ماهه نخست سال جاری 83 هزار برگ جریمه صادر و مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان از صدور قبض‌های جریمه و اعمال قانون اخذ شده است.

وی افزود: طرح تابستانی پلیس راهور با هدف برخورد با سرعت غیر مجاز و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی آغاز و به منظور کنترل ترافیک از تیم‌های سیار و نامحسوس فعال استفاده می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان از بیشترین اعمال قانون و جریمه در زمینه نبستن کمربند ایمنی، توقف دوبله و توقف در زیر تابلوی ایست ممنوع خبر داد و اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در میان اقشار مختلف مردم می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات موجود در زمینه تردد و ترافیک شهری باشد.

وی بیان کرد: قبوض جریمه به درب منازل ارسال می‌شود و ضمن انجام برنامه‌های آموزشی در مدارس، 60 کارت نامحسوس و قبوض محسوس برای همیاران پلیس به منظور ثبت تخلفات صادر شده و خودروهای دولتی نیز در صورت تخلف جریمه و برخورد قانونی در خصوصشان اعمال می‌شود که تاکنون شش خودروی دولتی در تصادفات مقصر شناخته شده‌اند.

فکری ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری 19 فقره تصادف منجر به فوت در شهرستان همدان رخ داده که با توجه به آمار مشابه سال گذشته در این بخش با رشد 90 درصدی مواجه هستیم که این رقم در جورقان و مریانج منفی بوده است.

وی تصریح کرد: در این آمار 73 درصد عابرین، 16 درصد سرنشین و 11 درصد راننده فوت شده‌اند و این برای نخستین بار است که در سه ماهه نخست سال جاری شاهد تصادفات منجر به فوت در زمینه راکب و ترک‌نشین نبودیم و بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت، در شهرک مدنی رخ داده است.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان اذعان کرد: فقدان پارکینگ برای ماشین‌های سنگین یکی از دغدغه‌های موجود است که پس از انجام بررسی‌های لازم منطقه‌ای برای احداث پارکینگ مورد نظر قرار می‌گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان نیز گفت: قرارداد تقاطع‌های غیر همسطح تختی و خواجه‌رشید حداکثر تا هفته آینده منعقد شده و قرارداد تقاطع آیت‌الله نجفی تأیید و کارگاه اجرایی آن تشکیل شده است.

موسی رسولی افزود: پل تقاطع تختی به طول 260 متر و طول پل تقاطع خواجه‌رشید 250 متر با عرشه فلزی است که دارای زمان نصب کوتاه و عدم انسداد راه است و تقاطع‌ها تا روز انجام پروژه مسدود نمی‌شود و قراردادها به مدت هشت ماه منعقد شده است.

وی بیان کرد: عرض پل‌ها به گونه‌ای است که در کنار انجام پروژه دو خط عبوری برای حرکت روان خودروها باز است و در تقاطع آیت‌الله نجفی که پروژه مشکلی به شمار می‌رود تملک مغازه‌های این محور در حال انجام است که در زمان آغاز طرح تخریب می‌شوند و پل احداث شده در این تقاطع دو طبقه و دارای پل اصلی به طول 500 متر و پل چپ‌گرد با دارا بودن حداقل 418.5 متر عرشه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان اظهار کرد: مدت زمان احداث پل آیت‌الله نجفی 27 ماه است که قرارداد آن طی دو مرحله منعقد شده که مرحله نخست آن 18 ماه و مرحله دوم آن 9 ماه به طول می‌انجامد.

وی ابراز کرد: به منظور احداث پل تقاطع تختی اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون تومان و برای احداث پل تقاطع خواجه‌رشید 5 میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص یافته است.

رسولی ادامه داد: به منظور احداث پل آیت‌الله نجفی نیز اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 600 میلیون تومان در فاز نخست پل اصلی و 10 میلیارد و 800 میلیون تومان در فاز دوم اختصاص یافته است.

وی در پایان گفت: در مجموع برای این سه پل اعتباری بالغ بر 31 میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص یافته است و قرارداد ساخت پل تقاطع بهشت نیز 12 ماهه بود و بایستی در تیرماه به اتمام می‌رسید که به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی احداث این پل به تعویق افتاد که با تلاش‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود تا اواخر مردادماه به بهره‌برداری رسد.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول