اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور تربت‌حیدریه:

آمار تصادفات عابران پیاده در تربت‌حیدریه رو به افزایش است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور تربت‌حیدریه گفت: آمار تصادفات عابران پیاده در تربت‌حیدریه رو به افزایش است.

آمار تصادفات عابران پیاده در تربت‌حیدریه رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، جلیل شیبانی بعد از ظهر امروز در پاسخ به خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه اظهار کرد: در حال حاضر آمار تصادفات با عابران از ابتدای سال 90 رو به افزایش است بنابراین برای مهار سرعت‌ها به سرعت‌گیر نیاز است و در معابری که نظر کارشناس بوده برای احداث سرعت‌گیر و سرعت‌کاه اقدام شده و شهرداری برابر الگوی استاندار از طریق استانداری اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس پلیس راهور تربت‌حیدریه گفت: در این راستا باید در معابری که براساس مطالعات وقوع تصادف جرحی رو به افزایش بوده اقدامات کارشناسی انجام شود.

وی نصب سرعت‌گیر را یکی از عوامل کاهش سرعت‌ عنوان کرد که شهرداری موظف است سرعت‌گیرها را با علائم هشدار دهنده و تابلو ایجاد کند.

رئیس پلیس راهور تربت‌حیدریه گفت: اگر سرعت‌گیر در جایی باشد که از تابلوها و علائم هشدار دهنده به میزان مناسب استفاده نشده باشد شهرداری در وقوع تصادف مسئول است و باید پاسخ‌گو باشد.

شیبانی درمورد ترافیک هسته مرکزی شهر تربت‌حیدریه گفت: ترافیک در هسته مرکزی شهر تربت‌حیدریه به نسبت توان نیروهای کادر و وظیفه درسطح شهر افزایش یافته است، اما در هر نقطه از شهر که نیاز به اجرای طرح ترافیکی باشد از نیروها استفاده می‌شود ولی تناسبی بین نیروها و وسایط نقلیه نیست.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های ترافیکی متناسب با این میزان وسائل نقلیه نیست به طوری که 35 هزار خودرو و 40 هزار موتورسوار در شهر وجود دارد که حجم عمده ترافیک در بافت مرکزی شهر را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهور تربت‌حیدریه در ارتباط با بافت فرسوده شهر و ترافیک سنگین شهر اظهار داشت: در جلسات اخیر شورای ترافیکی از شهرداری درخواست شده که پارکینگ در این محدوده احداث کند.

شیبانی یکی دیگر از مشکلات وجود ترافیک را مشکل تمرکزگرایی پزشکان و مجتمع‌های درمانی دربافت مرکزی شهرستان دانست که جواب‌گوی نیازهای ما در بافت مردمی نیست.

وی گفت: در شورای ترافیک مطرح شد که مجتمع‌های پزشکی با توجه به اینکه در هسته مرکزی ترافیک زیاد است به مکان‌هایی مانند بلوار بهشتی انتقال داده شوند تا مردم بتوانند به راحتی و سهولت مراجعه کنند و بر این اساس مهم‌ترین اولویت این است که مجتمع‌های پزشکی و درمانی در نقاط کم‌ ترافیک قرار گیرند.

رئیس پلیس راهور تربت‌حیدریه در مورد ورود کامیون‌ها به داخل شهر گفت: در آخرین جلسه شورای ترافیک عنوان شد با توجه به اینکه میلیاردها تومان هزینه شده تا کمربندی احداث شود ما باید بتوانیم ترافیک خودروهای سنگین را در سطح شهر کم کنیم.

وی در مورد عرض گسترده معبر بلوار امام رضا(ع) گفت: این معبر نیاز به تجهیزات ایمن‌سازی عابران دارد که ملزم است پل هوایی احداث شود و در اولویت کار راهنمایی و رانندگی قرار دارد.

عضو شورای ترافیک تربت‌حیدریه گفت: وضعیت آسفالت در تصادفات درون شهری دخیل است و برابر تبصره 3 ماده 14 قانون راهنمایی و رانندگی در صورتی که براساس نظر کارشناسان نقص راه سبب تصادف شود در مناطق شهری، شهرداری متصدی خسارت وارده است.

وی ادامه داد: برابر ابلاغیه سال 90، افسران سبب تصادف را لحاظ می‌کنند و به کارشناسان آموزش داده شده که هر موردی را اعم از نقص راه، وسیله نقلیه و یا خطای انسانی لحاظ نمایند، بنابراین به این امر توجه کافی مبذول شده و نسبت به تعیین کروکی در مورد نقص راه اقدام و به مراجع قضایی اعلام می‌شود.

رئیس پلیس راهور تربت‌حیدریه در مورد صدور گواهینامه در سال 90 در شهرستان تربت‌حیدریه گفت: سال گذشته یک هزار و 770 جلد گواهینامه صادر شد و از این تعداد 3 هزار 720 نفر خانم‌ها بودند، هم‌چنین 12 هزار و 361 خودرو شماره‌گذاری شد.

شیبانی گفت: تربت‌حیدریه در امر صدور گواهینامه 10 شهر هم‌جوار را خدمات‌دهی می‌کند که نیاز به یک مرکز مجهز دارد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول