اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آستارا خبر داد

کاهش 26 درصدی آمار تصادفات جرحی در آستارا

خبرگزاری فارس: فرماندار آستارا از کاهش 26 درصدی آمار تصادفات جرحی در سه ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

کاهش 26 درصدی آمار تصادفات جرحی در آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، کیوان اسدپور صبح امروز در جلسه پیشگیری از تصادفات رانندگی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا، اظهار کرد: همراهی رانندگان وسایط نقلیه با ماموران پلیس و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی موجب کاهش تصادفات جانی و مالی می‌شود.

وی، با بیان اینکه وضعیت تصادفات جانی کشور در مقایسه با دیگر کشورها آمار بسیار بالایی است، افزود: طبق آمار در سال‌های جنگ تحمیلی سالانه 25 هزار شهید داشتیم در حالی که اکنون آمار مرگ و میر در کشور بر اثر تصادفات رانندگی 30 هزار نفر است.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم با هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف زمینه ارتقای سطح فرهنگی مردم در بحث رانندگی فراهم ‌شود تا شاهد کاهش آمار تصادفات در کشور باشیم.

وی، با اشاره به اینکه توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی تا حدود زیادی بر روان بودن ترافیک سطح معابر کمک می‌کند، تصریح کرد: یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات جانی و مالی در خودروها آموزش صحیح به مردم است که با آموزش می‌توان فرهنگ ترافیکی و انضباط رانندگی را نهادینه کرد.

اسدپور ابراز کرد: کشورهای پیشرفته دنیا با آموزش‌های صحیح توانسته‌اند میزان تصادفات جانی و مالی خود را به نحو چشمگیری به حد‌اقل برسانند.

وی، دومین عامل کاهش در تصادفات رانندگی را مهندسی جاده و نقاط حادثه‌خیز در معابر کشور دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان ذی‌ربط باید با پیش‌بینی تمهیدات و راهکارهای مناسب و شناسایی نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها و معابر شهری و رفع آن در تامین ایمنی راه‌ها اقدام کنند.

فرماندار آستارا، سومین عامل در کاهش تصادفات جانی و مالی را رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و یادآور شد: مردم با پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی و احترام به آن زمینه امنیت کامل در جاده‌ها و معابر را فراهم کنند تا با آرامش حافظ جان خود و خانواده باشند.

وی، اقتدار، صلابت، رافت و مهربانی را از ویژگی‌های قابل تحسین پلیس دانست و افزود: حضور پلیس در تمام صحنه‌ها و به ویژه جاده‌های کشور موجب آرامش خاطر رانندگان برای سفری ایمن و راحت است.

اسدپور، از کاهش 26 درصدی تصادفات جرحی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در آستارا خبر داد و خاطرنشان کرد: آمار کاهش تصادفات جرحی در سه ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که مسئولان در تبیین و نهادینه کردن فرهنگ و انضباط ترافیکی موفق بوده‌اند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول