اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اقدامات فرهنگی مناسب صورت گرفت

کاهش 47.5 درصدی تصادفات فوتی در نیشابور

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: کاهش 47.5 درصدی تصادفات فوتی در نیشابور نسبت به سال گذشته نشانه همکاری و رعایت قوانین و مقررات از سوی شهروندان و اقدامات فرهنگی مناسب است.

کاهش 47.5 درصدی تصادفات فوتی در نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدحسن امیری اظهار کرد: پلیس راهور این شهرستان در سال 91 که سال نهادینه ‌شدن قانون جدید رسیدگی به تخلفات نام گرفته با تعیین اولویت کاری با همکاری خوب شهروندان و شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن از قبیل اتوبوس‌رانی، سازمان ترافیک، تاکسی‌رانی، حمل و نقل و آتش‌نشانی، اقدامات فرهنگی و آموزشی مناسب و چشم‌گیری را برای ارتقای فرهنگ ترافیک انجام داده است.

وی ادامه داد: در طول سال تحصیلی 90 تاکنون حدود 7 هزار نفر دانش‌‌‌آموز و نونهال از پارک ترافیک بازدید میدانی داشته‌اند و کارشناسان راهنمایی اقدام به آموزش فرهنگ ترافیک برای دانش‌آموزان و بازدید کنندگان کرده‌اند.

این مقام انتظامی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان با همکاری شهرداری، تعداد چهار جلد کتاب با عناوین مختلف به تعداد 20 هزار جلد از جمله (نظم ترافیک فردا را با کودکان امروز می‌سازیم) و هم‌چنین تعداد هزار و 500 حلقه سی‌دی با عنوان سفر شیرین در بین دانش‌آموزان، مسافران و گردشگران توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت پلیس شهرستان در کاهش تصادفات از جمله تصادفات فوتی به میزان بیش از 47.5 درصد نشانه همکاری و رعایت قوانین و مقررات از سوی شهروندان و اقدامات فرهنگی مناسب صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه برای نخستین بار با تلاش پلیس راهور در شهرستان، رئیس پلیس راهور و کارشناسان در بخش‌های انتظامی تابعه حاضر شدند و اقدام به اخذ آزمون و صدور گواهینامه پرداختند که رضایتمندی اهالی بخش‌ها و روستاها را به‌ دنبال داشت.

امیری از همکاری ادارات آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، سازمان‌های بیمه‌ای و امداد خودرو نیز قدردانی و نقش مردم را در حفظ امنیت عمل به قوانین و رعایت حقوق دیگران و همکاری با پلیس جامعه‌محور دانست.

وی اضافه کرد: این پلیس در راستای آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک علاوه بر حضور در مدارس و ادارات دولتی با نصب بنر و چهار بار سخنرانی به ‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان و بخش‌ها در سال گذشته نسبت به ارتقای آموزش و فرهنگ ترافیک اقدام کرده است و طرح‌های مختلفی هم‌چون (بستن کمربند ایمنی، کلاه ایمنی و ...) را در این شهرستان انجام داده است که این طرح‌ها کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول