اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه خبر داد

کاهش 14 درصدی تصادفات در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه گفت: در سه ماهه اول سال‌جاری تصادفات جرحی در استان کرمانشاه در مقایسه با گذشته 14 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش 14 درصدی تصادفات در کرمانشاه

خسرو کوثری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در سه ماهه اول سال‌جاری 25 فقره تصادفات منجر به فوت در استان گزارش شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 35 فقره اعلام شده بود با کاهش 31 درصدی مواجه است.

کوثری تصریح کرد: در سه ماهه اول سال 91، تعداد متوفی در صحنه کاهش 26 درصدی کاهش داشت.

وی افزود: تعداد متوفی در سه ماهه اول سال 90، 46 نفر بود که در سال 91 تعداد متوفی به 34 نفر کاهش پیدا کرده است.

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه گفت: در سه ماهه اول سال‌جاری تصادفات جرحی در استان کرمانشاه در مقایسه با سال گذشته 14 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی تعداد تصادفات جرحی سال 91 را 180 فقره اعلام کرد که در مقایسه با سه ماهه نخست سال 90 ، 30 فقره کاهش داشته است.

کوثری تعداد مجروحان سه ماهه نخست سال را 255 نفر برشمرد و گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال 90 که 314 نفر در تصادفات مجروح شدند کاهش 19 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تعداد تصادفات خسارتی در سال 91، خاطرنشان کرد:  645 فقره تصادف خسارتی در سه ماهه نخست سال‌جاری رخ داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 566 تصادف خسارتی رخ داده است با افزایش 14 درصدی روبرو بوده است.

*کاهش 29 درصدی جرائم رانندگی در استان

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش مسافرت‌ها و در نتیجه افزایش ترافیک در استان طرح ویژه تابستانی از اول تیر‌ماه شروع شده است و پلیس با هرگونه تخلف حادثه‌ساز برخورد قاطع و جدی خواهد داشت.

وی تخلفات حادثه‌ساز را سرعت غیر‌مجاز، سبقت غیر‌مجاز، تجاوز و انحراف به چپ، نبستن کمربند ایمنی در حین رانندگی برای تمام سرنشینان، مکالمه با تلفن همراه در حین رانندگی، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها و حرکات مارپیچ و مخاطره‌آمیز در جاده‌ها برشمرد و گفت: این‌گونه تخلفات علاوه بر جریمه‌های سنگین نمره منفی و در مواردی نیز توقیف خودرو را به همراه خواهد داشت.

کوثری گرفتن تست اعتیاد، مصرف مواد روانگردان و ...از جمله مواردی عنوان کرد که در دستور کار پلیس قرار دارد که در صورت مشاهده‌؛ 200 هزار تومان جریمه، توقیف خودرو، بایگانی مدارک رانندگی و معرفی راننده خاطی به مراجع قضایی را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پلیس‌راه برای برقراری امنیت ترافیکی از تمامی ظرفیت موجود به‌صورت شبانه‌روز استفاده خواهد کرد، افزود: تقویت گشت‌های آشکار و نهان "نامحسوس"، استفاده از دوربین‌های هوشمند ثابت و سیار و نیروهای مردمی به‌صورت نامحسوس از جمله برنامه‌هایی است که برای تامین امنیت استفاده خواهد کرد.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه در اظهار کرد: برای ایجاد بازدارندگی و توجه بیشتر رانندگان به مقررات رانندگی در یک طرح ابتکاری، نمونه‌هایی از تصادفات جاده‌ای همراه با نصب هشدارهای پلیسی در مقابل جایگاه پلیس‌راه در معرض دید راننده قرار داده‌ایم تا باعث عبرت‌پذیری رانندگان و درنتیجه پرهیز آنان از تکرار این تخلفات شود.

 انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول