اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

ساخت 140 استخر دومنظوره کشاورزی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:‌ در حال حاضر 140 استخر دومنظوره در بخش کشاورزی استان در دست ساخت است.

ساخت 140 استخر دومنظوره کشاورزی در خراسان جنوبی

غلامرضا هادربادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار کرد: برای ساخت استخرهای دومنظوره که برای پرورش ماهی و آبیاری مزارع مورد استفاده قرار می‌گیرد تسهیلات به کشاورزان ارائه می‌شود.

وی در مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در برخی از روستاها گفت: حفظ کاربری اراضی یک قانون است و نباید کاربری اراضی را تغییر داد چرا که با این روند پیش آمده زمین برای کشاورزی پیدا نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به توجه ویژه دولت به کشاورزی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: از اواخر سال گذشته کارگروه توسعه کشاورزی در کشور تشکیل شده که این کارگروه در استان به ریاست استاندار تشکیل و تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

هادربادی افزود: دولت تسهیلات مناسبی برای توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری ارائه می‌کند که کشاورزان و دامداران می‌توانند از این فرصت ناب نهایت استفاده را بکنند.

وی در مورد تسهیلات به دامداری‌ها نیز گفت: به هر دامداری که بالای 20 رأس گاو داشته باشد و اقدام به تولید کمپوست برای کشاورزان کند تسهیلات هفت درصدی ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به وضعیت کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: 50 درصد جمعیت استان ما به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به کشاورزی وابسته هستند؛ همچنین 30 درصد اشتغال استان ما در بخش کشاورزی است.

هادربادی با بیان اینکه در سال‌های اخیر برای توسعه کشاورزی گام‌های بزرگی برداشته شده است، تصریح کرد: میزان تولیدات کشاورزی از 25 میلیون تن در قبل از انقلاب به 107 میلیون تن در سال گذشته رسیده است.

وی ادامه داد: در سال 90 شاهد کاهش 22 درصدی واردات در بخش محصولات کشاورزی و افزایش صادرات در این بخش بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: آموزش کشاورزان نقش اساسی در پیشبرد اهداف این بخش دارد و باید بخش آموزشی این مجموعه ارتباط تنگاتنگی با کشاورزان برقرار کند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول