اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‎برداری آب ‎و فاضلاب شهری گلستان:

90 درصد آب گلستان در بخش کشاورزی مصرف می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون بهره‎برداری آب‎ و فاضلاب شهری گلستان گفت: 90 درصد آب گلستان در بخش کشاورزی مصرف می‎شود.

90 درصد آب گلستان در بخش کشاورزی مصرف می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی شکیبافر در نشستی خبری در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب شهری استان اظهار داشت: گلستان دارای ویژگی‎های اقلیمی متفاوت است و از اقلیم نیمه خشک در نوار مرزی و حوزه آبریز اترک، تا معتدل و نیمه مرطوب در مناطق جنوبی و غربی را در این استان می‎توان شاهد بود به همین دلیل ریزش‎های جوی در مناطق مختلف استان متفاوت است.

وی با اشاره به مدیریت مصرف آب خاطر نشان کرد: در این زمینه بخشی از مسئولیت‎ها بر عهده دولت است و بخشی را نیز باید مردم مدیریت کنند تا بتوانیم الگوی صحیح مصرف آب را در استان شاهد باشیم.

شکیبافر خاطر نشان کرد: استاندارد و تحقیقات، آموزش همگانی و اقدامات فرهنگی، ساختار و برنامه، اصلاح روش‎ها، مقررات ملی ساختمان، پشتیبانی بودجه‎ای و نظام تعرفه اقتصادی از جمله عواملی است که برای مدیریت مصرف باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

معاون بهره‎برداری شرکت آب‎ و فاضلاب شهری گلستان با اشاره به نقش مردم در اصلاح مدیریت مصرف عنوان کرد: در همین راستا مردم نیز می‎توانند با رعایت الگوهای مصرف، توجه به منافع ملی و فردی، صرفه‎جویی و پرهیز از اسراف، اصلاحات درون ساختمان‎ها، جلوگیری از هدررفت آب، توجه به حفظ کیفیت آب، آموزش فرزندان و توجه به قیمت تمام شده و یارانه دریافتی از این سرمایه ملی و حیاتی به بهترین وجه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 90 درصد آب مصرفی در استان در حوزه کشاورزی صرف می‎شود اضافه کرد: با توجه به اینکه منابع آبی ما از طریق چاه‎ها تامین می‎شود و منبع تجدید شونده در این راستا وجود ندارد با استفاده از تکنولوژی‎های نوین و روش‎های آبیاری کم‌مصرف در این بخش نیز به صنعت آب کمک شود.

شکیبافر در ادامه با تاکید بر نقش رسانه و مطبوعات در ترویج الگوی مصرف پایدار بیان داشت: رسانه باید فرهنگ مصرف پایدار یعنی تامین نیازهای اساسی بشر بدون صدمه محیط زیست و حفظ آن برای نسل حاضر و آینده را نهادینه کند.

معاون بهره‎برداری شرکت آب‎ و فاضلاب شهری گلستان با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مؤثری در ارتقای آگاهی عمومی و آموزش مصرف‌کنندگان در رعایت الگوی صحیح و سبک‎های زندگی دارند متذکر شد: رسانه‎ها در برنامه‎های آموزشی و ترویجی خود در خصوص ارائه الگوهای مصرف پایدار تمرکز ویژه‌ای بر زنان، کودکان و جوانان به عنوان بخش عمده‌ای از مخاطبان خود مبذول کنند.

وی خاطر نشان کرد: این اقدامات باعث می‎شود تا مردم در مورد آنچه می‎دانند بهتر واکنش نشان دهند یعنی اگر از مصرف آب خود اطلاع داشته باشند در زمینه صرفه‎جویی آن اقدام خواهند کرد همچنین کاهش مصرف آب امری مشارکتی است که با آگاهی و اطلاع‎رسانی محقق می‎شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول