اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرایان خبر داد

فعالیت 80 درصد مردم سرایان در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: فرماندار سرایان گفت: 80 درصد مردم این شهرستان در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند که حل مشکلات این قشر نیازمند همت مسئولان است.

فعالیت 80 درصد مردم سرایان در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری سرایان، محمدعلی مهدی‌نژاد توسعه سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال را از اهم برنامه‌های شهرستان برشمرد و اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون در این زمینه توفیقی نداشتیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های مجدانه برای جذب سرمایه‌گذار گفت: با وجود پیگیری 20 ماهه هنوز در بحث جذب سرمایه‌گذار توفیقی حاصل نشده است و به دلیل رغبت پایین سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در مناطق کوچک، مسئولان باید با ارائه تسهیلات حضور سرمایه‌گذاران را در مناطق محروم فراهم کنند.

فرماندار سرایان با اشاره به اشتغال بیش از80 درصد مردم شهرستان در حوزه کشاورزی و دامداری افزود: 14 سال خشکسالی پیاپی ضربه‌های سنگینی بر پیکره این بخش‌ها وارد کرده است.

مهدی‌نژاد با تشریح مشکلات دامداران و کشاورزان به عدم توانایی بازپرداخت تسهیلات اعطایی به این بخش‌ها اشاره کرد و افزود: تداوم خشکسالی و شرایط حاکم سبب شد این قشر برای بازپرداخت تسهیلات با مشکل جدی مواجه شوند.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب شرب در 13 روستای شهرستان سرایان افزود: با اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار، مشکل تأمین آب نیمی از روستاهای شهرستان رفع می‌شود.

فرماندار سرایان با بیان اینکه رفع مشکل کمبود آب در این مناطق از طریق اعتبارات تملک دارایی‌ و استانی بیش از پنج سال طول می‌کشد، گفت: با اختصاص اعتبار ملی این مشکل در یک سال برطرف می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سرایان، فردوس، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس انسجام، وحدت و همکاری برای خدمت به مردم را مهم‌ترین عامل توسعه منطقه و کشور دانست.

محمدعلی عبدالله‌زاده برای پیگیری نیازمندی‌های شهرستان از طریق مجاری قانونی قول مساعد داد و گفت: عمده مشکلات کشاورزی ناشی از اجرا نشدن کامل قانون هدفمندی یارانه‌ها است که بر اساس این قانون 30 درصد از درآمد حاصل از محل هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید، کشاورزی و صنعت اختصاص دارد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول