اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

173 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزی گچساران اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محل اعتبارات اختصاصی بخش کشاورزی، 173 میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی و صنایع وابسته اختصاص یافت.

173 میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزی گچساران اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی گچساران اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌های موجود در کهگیلویه و بویراحمد باید در راستای توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی استان گام‌های بلندی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه سر منشاء افزون بر 10 درصد آب کشور از کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: این استان یک درصد جمعیت کشور را دارد و تنوع آب و هوا و نیز وجود خاک حاصلخیز شرایط مطلوبی برای توسعه و آبادانی بخش کشاورزی در این استان مهیا کرده است.

برنامه دولت برای توسعه کشاورزی از مسکن مهر قوی‌‌تر است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص اعتبار 820 میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان بیان داشت: این میزان اعتبار هم اکنون در بانک کشاورزی استان موجود بوده و برای تقویت و توسعه روند توسعه و اشتغال باید از این اعتبار استفاده لازم صورت گیرد.

نیکزاد حمایت از طرح‌های کشاورزی را در راستای تقویت این بخش ضروری دانست و از مسئولان خواست تا همت ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

وی ابراز داشت: کارگروه توسعه بخش کشاورزی به ریاست رئیس جمهور و با اعضا و وزیران برگزار شد و اختیارات در استان‌ها به کارگروه‌های استانی توسعه بخش کشاورزی تفویض شده است.

نیکزاد تفویض اختیار کارگروه ملی به کارگروه‌های استانی در راستای حذف برخی مشکلات و کوتاه شدن زمان تعیین تکلیف طرح‌ها را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و خواستار استفاده از این فرصت پیش رو شد.

این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه دولت برای توسعه بخش کشاورزی و حمایت از ایده‌ها و طرح‌های کشاورزی تصریح کرد: دولت در بحث حمایت از بخش کشاورزی برنامه‌ای قوی‌تر از پروژه مسکن مهر را برنامه‌ریزی و در دست اجرا دارد.

نیکزاد با تأکید بر لزوم نظارت بر ارائه تسهیلات و اجرای طرح‌های کشاورزی ادامه داد: تسهیلات ارائه شده در بخش کشاورزی باید فقط در همین بخش هزینه شود تا مشکلات کشاورزی حل شود.

طرح‌های کشاورزی باید 20 روزه تعیین تکلیف شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: برای تسهیلات کشاورزی نیازی به استعلام نیست و همه افراد می‌توانند در این بخش سرمایه‌گذاری کرده و تسهیلات لازم را دریافت کنند.

نیکزاد از فرماندار گچساران و مسئولان جهاد کشاورزی خواست تا ضمن فراخوانی و اطلاع‌رسانی لازم به مردم و متقاضیان، در جذب به موقع اعتبارات تلاش کنند.

وی اولویت‌بندی پروژه‌ها را در ارائه تسهیلات لازم دانست و بیان داشت: طرح‌های ارائه شده به کارگروه توسعه بخش کشاورزی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در مدت زمان 20 روز تعیین تکلیف شود.

نیکزاد خاطرنشان کرد: بحث تولید و اشتغال از دغدغه‌های اصلی رهبری بوده و باید در راستای خودکفایی و استقلال هر چه بیشتر کشور به این مسئله توجه ویژه شود.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول