اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بانک کشاورزی گچساران:

بانک کشاورزی گچساران 80 میلیارد ریال مطالبات معوقه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس بانک کشاورزی گچساران با اشاره به لزوم بازپرداخت تسهیلات بانکی گفت: این بانک افزون بر 80 میلیارد ریال مطالبات مشکوک‌الوصول و معوقه مربوط به سال‌های 76 تا 91 دارد.

بانک کشاورزی گچساران 80 میلیارد ریال مطالبات معوقه دارد

علی‌اکبر نیک‌اقبال ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: بانک کشاورزی در راستای توسعه بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن تسهیلات خوبی را در اختیار سرمایه‌گذاران این بخش قرار می‌دهد.

رئیس بانک کشاورزی گچساران با اشاره به مطالبات معوق این بانک بیان داشت: وظیفه بانک‌ها پرداخت تسهیلات به مشتریان است و به طور طبیعی هر بانکی در بازپرداخت تسهیلات از جانب مشتریان ممکن است دچار مشکل شود.

نیک‌اقبال با بیان اینکه بانک کشاورزی گچساران 80 میلیارد ریال مطالبات معوقه دارد، افزود: در سال‌های اخیر بخش کشاورزی با خشکسالی‌هایی مواجه بوده و این عاملی برای افزایش مطالبات این بخش بوده است.

وی با اشاره به لزوم بازپرداخت به موقع تسهیلات و مطالبات بانک کشاورزی ابراز داشت: بازگشت این مطالبات به بانک زمینه‌ساز پرداخت تسهیلات جدید به متقاضیان و تسهیل تحقق درخواست متقاضیان وام‌های بخش کشاورزی و در نتیجه رونق این بخش می‌‌شود.

نیک‌اقبال عدم بازپرداخت به موقع تسهیلات بانکی از سوی دریافت‌کنندگان این تسهیلات را سبب کندی روند پرداخت تسهیلات جدید عنوان کرد و گفت: در صورتی که مطالبات معوقه افزایش پیدا کند بانک به دلیل کمبود منابع مالی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز متقاضیان دریافت تسهیلات کشاورزی باشد.

وی از مسئولان جهاد کشاورزی و ادارات و نهادهای مرتبط خواست تا در زمینه بازپرداخت تسهیلات بخش کشاورزی همکاری و همفکری ویژه‌ای با بانک داشته باشند.

مشاغل خانگی مرتبط با بخش کشاورزی تسهیلات دریافت می‌کنند

رئیس بانک کشاورزی گچساران با اشاره به اختصاص 173 میلیارد ریال در قالب تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی گچساران ابراز داشت: این فرصت مناسبی برای تقویت و گسترش فعالیت‌های بخش کشاورزی بوده و باید از این تسهیلات استفاده مطلوب شود.

نیک‌اقبال تصریح کرد: بخش کشاورزی به منظور حفظ وضعیت موجود و توسعه ظرفیت‌های تولیدی خود به طور مستمر نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی پرداخت تسهیلات کم‌بهره به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی را سبب افزایش تولیدات کشاورزی و زمینه‌ای برای خودکفایی در این بخش دانست.

نیک‌اقبال تقویت و حمایت مشاغل خانگی مرتبط با بخش کشاورزی و ارائه تسهیلات از همین منابع اختصاص‌یافته را ضروری دانست و گفت: متقاضیان این طرح‌ها نیز تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: این تسهیلات در راستای ارائه خدمات در بخش کشاورزی و توسعه و تقویت بخش کشاورزی بوده و بانک کشاورزی در زمینه ارائه خدمات به بخش کشاورزی تلاش می‌کند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول