اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان:

نظام صنفی کشاورزی در اجرای فعالیت‌‌های کشاورزی نقش موثری دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: نظام صنفی کشاورزی با توجه به جایگاه خود در اجرای بسیاری از فعالیت‌های بخش کشاورزی نقش موثری دارد.

نظام صنفی کشاورزی در اجرای فعالیت‌‌های کشاورزی نقش موثری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کیخا پیش از ظهر امروز در نشست شورای تشکل‌های بخش کشاورزی با اشاره به شکل‌گیری نظام صنفی کشاورزی در استان اظهار داشت: نظام صنفی کشاورزی با توجه به جایگاه خود می‌تواند در اجرای بسیاری از فعالیت‌های بخش کشاورزی نقش موثری داشته باشد.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست، هم‌اندیشی استفاده از تجربیات عملیاتی و ایجاد تعامل و همکاری در زمینه‌های مشترک و اجرایی بخش کشاورزی و اتخاذ راهکارهای مناسب برای ارائه بهتر خدمات به اعضاء نظام صنفی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: استان سیستان‌وبلوچستان در تولید محصولات کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است.

کیخا به وجود 170 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از 3 میلیون و 400 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی در سیستان‌وبلوچستان تولید و روانه بازارهای مصرف داخل و خارج استان می‌شود.

وی بیان کرد: تحول در بخش کشاورزی با توجه به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی راهی است که در حال حاضر باید طی کنیم و این عمل با تشکیل تشکل‌های صنفی کشاورزی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک و تمام ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان میسر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان نظام صنفی را قواعد، مقررات و تشکل‌های حرفه‌ای دانست که در زمینه ایجاد تشکیلات، تعیین وظایف و اختیارات، ساماندهی، نظم بخشی و حمایت از حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت می‌کنند.

کیخا تصریح کرد: فرد صنفی می‌تواند فعالیت خود را در زمینه بهره‌برداری از آب و خاک به منظور تولید محصولات کشاورزی، گیاهی، دامی و ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای کشاورزی و منابع طبیعی انجام دهد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول