اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

سد شهید مدنی تبریز به‌خاطر دریاچه ارومیه آبگیری نشد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: یکی از دلایل تاخیر در آبگیری سد شهید مدنی، مشکلات مربوط به خشکسالی و مسئله کم‌آبی دریاچه ارومیه بود که امیدواریم با مساعد شدن شرایط آب و هوایی این تاخیر جبران شود.

سد شهید مدنی تبریز به‌خاطر دریاچه ارومیه آبگیری نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، محمد حاج‌رسولی‌ها که به همراه استاندار آذربایجان‌شرقی از عملیات اجرایی این بند بازدید کرده بود، اظهار کرد: سال گذشته برای تکمیل بند انحرافی سد شهید مدنی مبلغ 100 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته بود که امیدواریم با استفاده از این اعتبار تا دو ماه آینده شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این بند، اراضی پایین‌دست شهر تبریز می‌توانند از آب‌دهی پایه استفاده کنند؛ ضمن اینکه در بحث گردشگری نیز امکان بهره‌برداری از این پروژه فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون هیچ مشکل فنی در اجرای این پروژه وجود ندارد و اگر مسیر پروژه مذکور بهسازی شود در آینده‌ای نزدیک شاهد تکمیل آن خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه سد و شبکه آبیاری شهید مدنی از پروژه‌های ملی است که برای تامین آب بیش از 30 هزار هکتار از اراضی پایین‌دست احداث شده است، افزود: یکی از دلایل تاخیر در آبگیری این سد، مشکلات مربوط به خشکسالی و مسئله کم‌آبی دریاچه ارومیه بود که امیدواریم با مساعد شدن شرایط آب و هوایی این تاخیر جبران شود.

بند انحرافی سد شهید مدنی تبریز از نوع بتنی با سرریز دریچه‌دار و شامل 376 شاخه کانال اصلی، درجه یک، دو و سه، جمعا به‌طول 587 کیلومتر و 46 رشته زهکش اصلی، درجه یک و دو جمعا به‌طول 210 کیلومتر است.

تاکنون برای احداث سد شهید مدنی تبریز یک‌هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول