اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

مسئولان به قول خود درباره نجات دریاچه ارومیه عمل کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز با اشاره به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه که دو استان آذربایجان‌شرقی و غربی را در معرض تهدید قرار داده، گفت: مسئولان به جای حرف به قول‌های خود عمل کنند.

مسئولان به قول خود درباره نجات دریاچه ارومیه عمل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام‌خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: مسئولان در خصوص دریاچه ارومیه که مناطقی از کشور و پررنگ‌تر از همه آذربایجان‌شرقی و غربی را در معرض خطر قرار داده است، قول و قرارهایی گذاشتند که تا امروز عملی نشده است.

امام جمعه تبریز با تاکید براینکه هرچه زودتر برای حل بحران دریاچه ارومیه باید اقدام شود، گفت: حرف زدن و وعده دادن کافی است و باید هر چه سریع‌تر برای خروج از وضعیت بحرانی و خطر زیست‌محیطی که در پی خشک شدن تدریجی این دریاچه در حال وقوع است، برنامه‌های کاربردی اجرا کنند.

دولت گرانی‌ها را کنترل کند

امام جمعه تبریز همچنین به بحث گرانی‌ها اشاره کرد و افزود: دولت و مجلس در رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم و کاهش تورم و مسائل اقتصادی توجه خاص داشته و اقدامات عملی برای مهار تورم و گرانی داشته باشند.

وی ضمن انتقاد از افسار گسیختگی گرانی‌ها از مسئولان خواست ضمن نظم و انضباط بخشیدن به بازار اجازه ندهند هر کس هر قیمتی که می‌خواهد کالای خود را به مردم عرضه کند.

ایران کوچک‌ترین تهدید را با اقتدار کامل در کمترین زمان پاسخ می‌دهد

امام جمعه تبریز گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام راحل بازتاب‌های داخلی و به‌خصوص خارج زیادی داشت که منجر به اظهارنظرهای جهانی شد.

وی تصریح کرد: بی‌شک همه ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل عزت و استقلال از دست رفته ملت ایران را به آنان برگرداند و خیانت‌های سلاطین گذشته را در جهان به عینه نشان داد.

آیت‌الله شبستری گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در مرقد امام راحل فرمودند که بنیانگذار انقلاب اسلامی هرگز به‌دنبال اندیشه‌های پوچ ناسیونالیستی و یا قومیت‌ها نرفته ضمن آنکه مسئله ایرانی و آریاگری نیز از سوی ایشان مطرح نبود بلکه به سراغ حقایق دین بودند تا توسط آن ملت را از درون و با اتکا به خداوند متحول کرده و عزت از دست رفته را به آنان برگردانند.

خطیب جمعه تبریز ضمن تاکید بر حفظ اقتدار و عزت که توصیه رهبری بوده است، اظهار کرد: همانطوری که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده‌اند، محافل سیاسی دنیا حرف‌هایی از خطر ایران هسته‌ای می‌زنند در حالیکه این سخن فریبی بیش نیست وآنچه لرزه به پیکره آنها انداخته، ایران اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: رهبر معظم انقلاب همچنین بحث بیداری اسلامی را مورد تاکید قرار داده‌اند که دشمن و سران صهیونیسم با وحشت از تحولات منطقه دم از حمله نظامی می‌زنند، در حالیکه باید بدانند هر حرکت ناشایست و احمقانه آنها چون صاعقه بر سر خودشان فرود خواهد آمد.

آیت‌الله شبستری در ادامه به مظلومیت مردم بحرین و تحولات مصر اشاره کرد و افزود: بی‌شک ملت بحرین مظلوم‌ترین ملت‌ها هستند که در معرض شدیدترین حملات حاکمان جور با حمایت غرب قرار گرفتند.

وی در خصوص تحولات مصر نیز گفت: امروز با وجود دو تحول بزرگ در مصر انقلابی دیگر در حال وقوع است که یکی از این تحولات انتخابات ریاست‌‌جمهوری است که عقبه رژیم جور گذشته در صدد احیای رژیم فاسد گذشته است و دیگری عدم صدور حکم اعدام برای حسنی نامبارک که هر دو این حرکت‌ها باعث اعتراض شدید مردم شده است.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: به ملت مصر و بحرین اعلام می‌کنیم که ملت بیدار دنیا به خصوص ایرانی اسلامی از آنها حمایت کرده و انتظار دارند صبر و مقاومت پیشه کرده و کار را تمام کنند چراکه وعده‌ الهی حق است و نصرت و پیروزی بی‌شک برای آنان محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: از ملت‌های به پا خواسته علیه جور حاکمان می‌خواهیم که توطئه غرب به‌خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی را در نطفه خفه کرده و اجازه تحرک به آنان ندهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه به سالگرد درگذشت آیت‌الله مشکینی اشاره کرد و ضمن تسلیت فقدان این عالم ربانی افزود: بی‌شک این فقیه عالی مقام فردی انقلابی و مبارز بودند که در جریان انقلاب نقش‌های تاثیرگذار  ایفا کردند.

وی گفت: آیت‌الله مشکینی پس از انقلاب نیز کمک شایانی به تثبیت و تداوم انقلاب کردند ضمن آنکه با حضور در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس، دین خود به مردم و انقلاب را به‌خوبی ادا کردند.

وی همچنین به ایام‌البیض اشاره کرد و ضمن تاکید بر حفظ دستاوردهای سه روز اعتکاف به کسانی که آن را به جا آوردند، افزود: سعی کنید این معنویت را در تمام عرصه‌های زندگی تسری ببخشید.

انتهای پیام/س10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول