اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

برداشت از منابع زیرزمینی پیرامون دریاچه ارومیه محدود شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به کمبود منابع آب زیرزمینی در پیرامون دریاچه ارومیه گفت: برداشت از این منابع در حوزه شهرستان عجب‌شیر باید به حداقل ممکن برسد.

برداشت از منابع زیرزمینی پیرامون دریاچه ارومیه محدود شود

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی، توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان عجب‌شیر، مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت را زیربنای توسعه این شهرستان عنوان و اظهار کرد: با ارتقای 43 درصدی اعتبار استانی شهرستان عجب‌شیر در سال‌جاری باید سرعت بیشتری را در اجرای این مصوبات و سایر پروژه‌های عمرانی شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه عمده تلاش‌ها در شهرستان عجب‌شیر باید حول محور کشاورزی باشد، افزود: وجود هفت هزار هکتار اراضی پایاب سد "قلعه‌چای" و برنامه‌ریزی برای تبدیل دو هزار و 500 هکتار از اراضی دیم این شهرستان به آبی، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی و ایجاد فرصت‌های شغلی در این بخش است.

بیگی، هدایت فعالیت‌های کشاورزی به سمت تولید را ضروری دانست و اظهار کرد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تسریع در انتقال آب سد "قلعه‌چای" به اراضی پایاب در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به واقع شدن شهرستان عجب‌شیر در ساحل شرقی دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط این دریاچه و تاثیر آن بر شهرستان عجب‌شیر، باید مدیریت منابع آبی به‌طور صحیح صورت گیرد تا اهداف تعریف شده در خصوص توسعه کشاورزی تحقق یابد.

بیگی با اشاره به کمبود منابع آب زیرزمینی در پیرامون دریاچه ارومیه تصریح کرد: برداشت از این منابع در حوزه شهرستان عجب‌شیر باید به حداقل ممکن رسیده و استفاده از منابع ذخیره شده در پشت سد "قلعه‌چای" و اصلاح روش‌های آبیاری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، استفاده از قابلیت‌های گردشگری در محدوده سد "قلعه‌چای" عجب‌شیر را مورد تاکید قرار داد و افزود: با مهیا کردن امکان ورود سرمایه‌گذاران توانمند به این حوزه و رونق گردشگری، موجبات دلگرمی و امیدواری مردم منطقه فراهم خواهد شد.

وی، توسعه مراکز آموزش‌عالی در شهرستان عجب‌شیر را یک ضرورت توصیف کرد و گفت: با استقرار مراکز علمی به‌خصوص ایجاد دانشکده علوم پایه در این شهرستان، سهم عجب‌شیر در تربیت نیروی انسانی متخصص ارتقا خواهد یافت.

بیگی همچنین با اشاره به ضرورت تسریع در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر شهرستان عجب‌شیر گفت: تلاش می‌کنیم تا دهه فجر امسال تمام پروژه‌های مسکن مهر در این شهرستان به بهره‌برداری برسد که در این راستا همه دستگاه‌های مسئول باید با همت مضاعف و سرعت بیشتر در عمل به وظایف خود، امکان سکونت متقاضیان در واحدهای مسکن مهر عجب‌شیر را فراهم کنند. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول