اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابوترابی‌فرد:

روشنگری‌های نظام برای آمریکا حیثیتی باقی نگذاشته است

خبرگزاری فارس: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه به خاطر روشنگری‌های نظام، برای آمریکا آبرو و حیثیتی باقی نمانده و تلاش‌های بیهوده‌اش برای سلطه بر جهان با ناکامی مواجه است.

روشنگری‌های نظام برای آمریکا حیثیتی باقی نگذاشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد عصر سه‌شنبه در سلسله نشست‌های هم‌اندیشی نسل سوم انقلاب در همدان با اشاره به اینکه تحولات در جوامع بشری ثمره تغییرات حاصل شده در افراد پیشرو و تأثیرگذار آن جامعه است، اظهار داشت: این تغییرات و تحولات می‌تواند در ابعاد منفی و مثبت آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، خواص جامعه نقش کلیدی در تغییرات و تحولات جامعه دارند به طوریکه خواص اهل حق زمینه رشد و تعالی جامعه را فراهم می‌کنند و خواص فعال در جبهه باطل نیز کشور را به سوی ضلالت و گمراهی می‌کشانند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریانات سازنده و یا مخرب را تشکل‌ها و گروه‌های سازمان‌یافته مدیریت می‌کنند، ادامه داد: این گروه‌های سازمان‌یافته دارای مدیریت رهبری هستند چراکه بدون نقش‌آفرینی مدیر و چهره تشکیلاتی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

وی افزود: هر یک از رهبران این دو گروه در پی جذب و جلب افراد به سوی خود هستند که به طور قطع با توجه به برخورداری انسان‌ها از اختیار، در صورت گرایش به سوی جبهه باطل، مسئولیت از آنها سلب نشده و باید منتظر عذاب الهی باشند هرچند عذاب الهی برای رهبران این گروه سخت‌تر و بدتر خواهد بود.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: اراده خدای متعال بر این است که زعامت و رهبری جامعه در دست بهترین افراد بشر قرار گیرد تا بستر تعالی و رشد افراد را شاهد و ناظر باشیم.

*امام منشأ تحولات عظیم در تاریخ سیاسی دنیای معاصر

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رهبری‌های امام خمینی (ره)، ایشان را یکی از رهبران تأثیرگذار و منشأ تحولات عظیم در تاریخ سیاسی دنیای معاصر خواند و ادامه داد: قبل از برخاستن ندای اسلام‌خواهی امام راحل، آمریکا و ایادی استکبار چنان جولانی در دنیا می‌دادند که به راحتی و بدون صرف کمترین هزینه می‌توانستند هر جای دنیا را زیر سیطره و سلطه خود درآورند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز شاهد تلاش آمریکا و اسرائیل برای حفظ سلطه خود در دنیا هستیم هرچند با صرف هزینه‌های سرسام‌آور و برنامه‌ریز‌ی‌های بسیار نه تنها نتوانستند در این زمینه موفقیت و اهداف دلخواه خود را به دست آورند که همواره با ایستادگی ملت‌ها مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکای دیروز با آمریکای امروز قابل قیاس نیست و قابل وزن‌گیری نیستند، تأکید کرد: امروز امت مسلمان در جهان و آزادیخواهان در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و ایادی استکبار ایستادگی می‌کنند و این مهم مرهون روشنگری‌های امام راحل و رهبری است.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: امروز برای آمریکا آبرو و حیثیتی باقی نمانده و تلاش‌های بیهوده‌اش برای سلطه بر جهان با ناکامی مواجه است.

*امروز آمریکا در حضیض ذلت قرار دارد

وی ضمن اکراه از به کار بردن اصطلاح "ابرقدرت" برای آمریکا افزود: امام خمینی (ره) و رهبری داهیانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) معنای معمول و رایج این اصطلاح در ادبیات سیاسی دنیا که برای آمریکا و چند کشور خاص به کار برده می‌شد را تغییر دادند و امروز به کار بردن این اصطلاح برای آمریکا جای بحث دارد چراکه در حال حاضر در حضیض ذلت قرار دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با دعوت مردم به خودسازی و اصلاح اظهار داشت: مردان بزرگی چون امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، شهید بهشتی و... ابتدا با خودسازی زمینه اصلاح یک جامعه را فراهم کردند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان گفت: هدف‌گذاری و برخورداری از عزم راسخ به منظور رسیدن به هدف تعیین شده، نظم و انضباط در کارها، مراقبت از خود به منظور اجرای آموزه‌های دینی و اخلاقی از جمله مشخصات شهید بهشتی بود که به تعبیر امام خمینی از او یک ملت برای ایران ساخت.

ابوترابی‌فرد علم‌اندوزی، حرکت در مسیر رضای خدا، تجهیز به علوم روز، شناخت واقعیات جامعه، بصیرت، ولایت‌مداری و برخورداری از ابعاد باارزش و عمیق از دیگر مشخصه‌‎های شهید بهشتی بود که باید آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

*رهبری نعمت خداوند و مایه برکت جهان اسلامی است

وی تأکید کرد: همین خصوصیات عالی و ویژگی‌های ممتاز سبب شد که دشمن وی را مورد هدف قرار داده و با ترور او، یکی از ارکان قدرتمند انقلاب را از میان بردارد هرچند راه شهید بهشتی از سوی ملت بزرگ و بصیر ایران ادامه یافت و تداوم خواهد داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با اشاره به ششم تیر ماه سالروز سوء قصد به رهبر معظم انقلاب، ایشان را برکت جهان اسلام خواند و افزود: خدای متعال همیشه با مؤمنان و افراد باایمان است چراکه اگر رهبری در آن روز مورد سوء قصد قرار نمی‌گرفتند در نشست حزب جمهوری اسلامی حضور می‌یافتند و با توجه به انفجار این دفتر از سوی دشمنان، شاید ما از وجود پربرکت این نعمت بزرگ الهی محروم می‌ماندیم.

وی در پایان سخنانش داشتن برنامه و برخورداری از عزم و اراده برای اجرای اهداف را یکی از ضروریات خواند و افزود: امروز کمتر به این بعد از قضیه توجه می‌شود که باید با توجه ویژه زمینه اصلاح آن را فراهم آوریم.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول