اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

روحانیت روشنگری و ستیز با بدعت‌ها را با جدیت دنبال می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با بیان اینکه روحانیت روشنگری و ستیز با بدعت‌ها را با جدیت دنبال می‌کند گفت: در طول تاریخ هر جا فتنه، بدعت و انحرافی به وجود آمده روحانیت ایستاده و تا پای چوبه دار رفته است.

روحانیت روشنگری و ستیز با بدعت‌ها را با جدیت دنبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در کنگره بزرگداشت شهدای روحانی که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام برای ملت ما پیروزی به ارمغان آوردند اظهار کرد: شاید در ذهن تصور شود که دیگر مجالی برای یادآوری آن خاطره‌ها نیست و زمان اینکه گفته شود دوران جبهه و رزمندگی شهید و شهادت چه گذشت، به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به فلسفه برگزاری چنین یادواره‌هایی تصریح کرد: برگزاری این کنگره‌ها تخلق به اخلاق اولیاء‌الله است و در قرآن کریم نیز در مناسبت‌های مختلف از شهدا یاد شده و زیبایی‌های زندگی شهدا به تصویر کشیده شده و از مجاهدت شهدا قدردانی به عمل آمده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مقام شهید و شهادت در قرآن کریم تکریم شده است گفت: تکریم شهدا تخلق به اخلاق رسول‌الله است و رسول گرامی اسلام می‌فرمایند که شهید ارزشمند و ارجمند است و هیچ خوبی بالاتر از شهادت در راه خدا نیست.

وی با بیان اینکه این یادواره‌ها ریشه دینی و قرآنی داشته و بر مبنای کلام قرآن و عترت است خاطر نشان کرد:‌ هیچ قطره‌ای محبوب‌تر از قطره خونی که در راه خدا ریخته می‌شود نیست.

حسینی‌بوشهری گفت: فرهنگ ایثار، معنویت و خودسازی باید به نسل جوان منتقل شود تا آنان بدانند آرامش، اقتدار، عزت و سربلندی ما و اینکه نظام اسلامی در دنیا با صلابت می‌درخشد به خاطر دفاع مقدس و خون رزمندگان است.

وی با تاکید بر اینکه روحیه شهادت‌طلبی در جامعه باید احیا شود افزود: این یادواره‌ها و کنگره‌ها موجب بیدار شدن ما از غفلت و فراموشی‌ها شده و چنین کنگره‌هایی روح بیداری را در جامعه ما زنده می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید فرهنگ جامعه مبتنی بر اهداف شهیدان باشد اضافه کرد: گاهی باید شرم داشته و خجالت بکشیم؛ آیا فضای سیاسی، اجتماعی و اخلاقی جامعه امروز ما سنخیتی با اهداف رزمندگان دارد؟

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی تصریح کرد: روحانیت 5 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و در این یادواره‌ها یاد شهدای روحانی گرامی داشته می‌شود.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه برگزاری این یادواره باید در کل کشور با جدیت دنبال شود خطاب به خانواده معظم شهدا گفت: ما در مقابل شکوه و صبر شما ناتوانیم، ولی بدانید فرزندان شهید روحانی شما افتخار آفریدند و از نظام اسلامی حفاظت کردند و در این راه شربت شهادت نوشیدند.

وی با بیان اینکه روحانیت همواره به دنبال فراگیری عمیق دین و مکتب است‌ بیان کرد: از لحظه‌ای که فرد روحانی وارد حوزه علمیه می‌شود نخستین گام او ژرف‌نگری و عمق‌اندیشی راجع به شناخت مکتب است.

امام جمعه قم، گام دوم روحانیت را انتقال پیام دین به مردم دانست و اضافه کرد: روشنگری و ستیز با بدعت‌ها از دیگر کارهایی است که روحانیت با جدیت دنبال می‌کند.

وی اظهار کرد: روحانیت در برابر فتنه‌ها قد علم کرده و در مقابل بدعت‌ها فریاد می‌کشد و در طول تاریخ هر جا فتنه، بدعت و انحرافی به وجود آمده روحانیت ایستاده و تا پای چوبه دار رفته و مظلومانه به شهادت رسیده است و شیخ فضل‌الله نوری نشانه بارز ایستادگی در برابر انحرافات است.

حسینی‌بوشهری تلاش برای پیاده‌سازی احکام نورانی اسلام را از دیگر اقدامات روحانیت عنوان کرد و افزود: روحانیت همه تلاش خود را به کار بسته است که احکام دین در جامعه پیاده شود و در هر جا که لازم بوده طبق شرایط وارد عمل شده است.

وی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین و حسین بن علی لباس رزم بر تن می‌کردند اضافه کرد: روحانیت نیز با پیروی از ائمه هر جا که لازم شده لباس رزم بر تن کرده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه روحانیت همواره برای حفظ نام دین از خودگذشتگی و ایثار کرده است اضافه کرد: روحانیت در دوران دفاع مقدس پیشانی بند یا حسین(ع) بر پیشانی بست و روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

وی با اشاره به اینکه روحانیت در کنار سخن اهل عمل است گفت: روحانیون در مسابقه شهادت از رزمندگان پیشی می‌گرفتند و معنویت جبهه‌های ما نیز از برکات حضور ایشان بود.

حسینی‌بوشهری تاکید کرد: اگر همدلی و همراهی روحانیت نبود، مشخص نبود که چه سرنوشتی در دوران دفاع مقدس رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: روحانیت در دوران دفاع مقدس کاری کارستان کرد و امروز سپاه، بسیج و رزمندگان ما باید بدانند که شیرینی و حلاوت که در دوران دفاع مقدس بین روحانیت و رزمندگان بود باید تا پیروزی نهایی پایدار بماند.

امام جمعه قم اظهار کرد: ما هنوز در آغاز راه هستیم و باید راه‌های ناپیموده را طی کنیم چرا که به تازگی مردم کشورهای عربی و اسلامی پیام‌های امام را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: امروز پیام رهبر فرزانه انقلاب ما در دنیا به گونه‌ای تأثیرگذار است که مایه امید مردم در میدان التحریر مصر می‌شود و ما باید سنگر‌ها را به فضل الهی یکی پس از دیگری فتح کنیم.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول