اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی:

روشنگری حضرت زینب نهضت حسینی را زنده نگه داشت

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: بیدارگری و روشنگری حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا واقع شد که این حادثه عظیم پس از گذشت چند قرن در بستر زمان زنده و جاری باشد.

روشنگری حضرت زینب نهضت حسینی را زنده نگه داشت
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، حسینعلی یوسفعلی‌زاده در همایش زینب پژوهان اظهار داشت: عاشورا یکی از درخشان‌ترین صفحه‌های تاریخ است که انسانیت، عدالت و وجدان بیدار بشریت را در مقابل ددمنشی، پلیدی و نفاق عده‌ای نمایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه اگر در روز عاشورا شخصیت والایی همچون حضرت زینب (س) نبود دشمنان حقیقت و عظمت قیام امام حسین (ع) را کتمان کرده و از بین می‌بردند، افزود: بیدارگری و روشنگری آن حضرت پس از واقعه کربلا موجب شد که این حادثه عظیم پس از گذشت چند قرن در بستر زمان زنده و جاری باشد.
یوسفعلی‌زاده حضرت زینب (س) را نمونه کامل یک بسیجی دانست و اظهار داشت: در واقع آن حضرت مظهر بصیرت، اخلاص و عمل به موقع بود.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با ابراز خرسندی از برگزاری همایش زینب‌پژوهان در استان بیان کرد: حضور پژوهشگران و جوانان در این همایش، نویدبخش، ارزشمند و شوق‌آفرین است.
وی تصریح کرد: این پژوهش‌ها در واقع بهانه‌ای برای زینبی شدن و فرصتی برای چگونه زیستن است.
یوسفعلی‌زاده افزود: زندگی حضرت زینب (س) می‌تواند الهام‌بخش زندگی همه زنانی باشد که می‌خواهند آزاد، عزیز و با افتخار زندگی کنند.
وی انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از قیام و نهضت حسینی دانست و تصریح کرد: زنان در پرتو این انقلاب هویت و فرصتی تازه یافتند تا آگاهانه و عالمانه در تمام عرصه‌های جامعه وارد شوند.
یوسفعلی‌زاده افزود: بسیج یکی از این میدان‌هاست که به زن فرصت داده تا با حفظ شئون اسلامی به جامعه خدمت کنند.
وی با بیان اینکه امروز زنان ایران اسلامی الگوی زنان انقلابی در جهان هستند، اظهار داشت: تربیت انسان بزرگ‌ترین ظرفیت انقلاب اسلامی و اولیای دین است که باید به این مهم توجه خاص شود. 
در پایان این همایش از مقالات برتر با موضوع حضرت زینب (س) تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول