اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

حضرت معصومه(س) عمارگونه برای روشنگری حرکت کرد

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: حضرت معصومه(س) عمارگونه برای روشنگری و آگاه کردن مردم از مدینه تا قم حرکت کرد تا مردم متوجه شوند که امام رضا(ع) به هیچ وجه سر سازش با حکومت ندارد.

حضرت معصومه(س) عمارگونه برای روشنگری حرکت کرد

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) اظهار کرد: قم به برکت وجود حضرت معصومه(س) از موقعیت خاص برخوردار بوده و همواره پذیرای سیل زائران و دوستداران اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به روایت‌های مختلف در مدح و منقبت حضرت معصومه(س) گفت: امام محمد تقی(ع) در روایتی درباره حضرت معصومه(س) فرمود «هر کس حضرت معصومه(س) را زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود».

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به نامگذاری محل عبادت حضرت معصومه(س) به بیت‌النور گفت: محل عبادت این بانوی بزرگوار به بیت‌النور معروف است و به دلیل تیزبینی، موقعیت‌شناسی و ولایت‌مداری از حضرت به عنوان اسوه و الگو یاد می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: حاکم دوران پیشوای هشتم شیعیان شایعاتی در زمینه ولایت‌عهدی و سازش این امام بزرگوار رواج داد تا حکومت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) به آن رسمیت دهد.

عظیمی با بیان اینکه ابلاغ فرمان ولایت و امامت به آحاد مردم مهم‌ترین هدف حضرت معصومه(س) بود تصریح کرد: حضرت معصومه(س) عمارگونه برای روشنگری و آگاه کردن مردم از مدینه تا قم حرکت کرد تا مردم متوجه شوند که امام رضا(ع) به هیچ وجه سر سازش با حکومت ندارد، بنابراین نقشه‌های حاکمان دوران نقش بر آب شد.

وی با اشاره به اهمیت هجرت نورانی حضرت معصومه(س) گفت: هجرت نورانی حضرت معصومه(س) یک بیداری اسلامی بود تا مردم از توطئه‌های دشمنان آگاه شوند و این سرلوحه‌ای بود تا مردم در برابر ظلم و استکبار ساکت نباشند.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: این امر که مردم در 22 بهمن در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند و 12 اسفند پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند نشأت گرفته از حرکت حضرت فاطمه معصومه(س) در مواقع حساس است.

وی یادآور شد: دین‌داری، ولایت‌مداری و اطاعت امر ولایت و امامت و بیدارگری اسلامی سه محور اصلی است که حضرت معصومه(س) همواره سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌داد.

عظیمی تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت افشاگرانه داشت و ساکت و بی‌تحرک نبود و همواره در برابر فتنه‌ها و انزوای دین به حرکت پرداخت.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول