اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر پنجشنبه صورت می‌گیرد

برگزاری یادواره سرداران و شهدای گردان حضرت سیدالشهدای اهواز

خبرگزاری فارس: مردم اهواز عصر پنجشنبه دلاورمردی‌های سرداران و شهدای گردان حضرت سیدالشهدای شهر خود را گرامی می‌دارند.

برگزاری یادواره سرداران و شهدای گردان حضرت سیدالشهدای اهواز

حجت‌الله صالح‌نژاد فرمانده گردان حضرت سیدالشهدای اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: این یادواره با حضور رزمندگان، خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، مقامات لشکری و کشوری و عموم مردم قدرشناس در فضایی آکنده از عطر و بوی شهادت برگزار می‌شود.

وی افزود: در این آیین معنوی، یاد و خاطره شهدای والامقام گردان حضرت سیدالشهدای اهواز به ویژه سرداران دلاور شهید سید محمدجواد هاشمی و شهید غلامحسین سلیمانی از فرماندهان دلیر دوران دفاع مقدس گرامی داشته خواهد شد.

این فرمانده مسئول ادامه داد: در این یادواره همچنین از مقام شامخ شهید سید مصطفی موسوی از پاسداران دلیر شهرستان باغملک که در روز سه شنبه 17 دی ماه سال 1387 در مرز شلمچه به شهادت رسیده است نیز به عنوان تنها شهید نسل سومی این گردان تجلیل به عمل می‌آید.

صالح نژاد اضافه کرد: در این روز همچنین ششمین گردهمایی رزمندگان دلیر گردان تکاور حضرت سیدالشهدای اهواز برگزار می‌شود و جان برکفان این گردان قهرمان یاد و خاطره یاران و دوستان شهید خود را گرامی می‌دارند.

فرمانده گردان حضرت سیدالشهدای اهواز به زمان برگزاری یادواره اشاره کرد و گفت: این مراسم بزرگداشت شهدا، در ساعت 5 بعد از ظهر روز پنج شنبه هشتم تیرماه در تالار حضرت امام رضا (ع) واقع در شهرک نفت برگزار می‌شود.

وی در خصوص سخنرانان این یادواره نیز گفت: دکتر محمد درخور عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه امام حسین (ع) تهران و دکتر علی بختیار پور از اساتید دانشگاه آزاد اهواز که هر دو از رزمندگان گردان هستند سخنرانی می‌کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: چهار تن از دلیرمردان گردان تکاور حضرت سیدالشهدا (ع) به نام های بهروز پور عطا، محمدحسین جعفری، سهراب کاکاوند و قدرت‌الله لدنی خاطرات خود از زمان حضور در جبهه های حق علیه باطل را بازگو خواهند کرد.

وی افزود:  در این یادواره قدرت‌الله علیرضاپور از مداحان و مرثیه سرایان شهرستان امیدیه در وصف شهدا به مدیحه سرایی می‌پردازد.

صالح‌نژاد در پایان از همه اقشار مختلف به ویژه نسل جوان خواست تا با حضور پرشور خوددر این آیین روحانی، یاد و خاطره شهدای این گردان به خصوص سرداران دلاور شهید سید محمدجواد هاشمی و شهید غلامحسین سلیمانی و شهید سید مصطفی موسوی را گرامی بدارند. 

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول