اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

یادواره شهدا از راه‌های حفاظتی آرمان‌های نظام و رهبری است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: برپایی یادواره‌های شهدا یکی از راه‌های حفاظتی و حراستی از آرمان‌های نظام و رهبری است.

یادواره شهدا از راه‌های حفاظتی آرمان‌های نظام و رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی در مراسم سالگرد سردار پاسدار شهید علیرضا دهقانپور و 500 شهید این شهرستان در مصلای جعفری صومعه‌سرا، با اشاره به ایثار و جانفشانی شهدای گرانقدر، اظهار کرد: تمام وجود و هستی کنونی ما از شهدا و به خاطر آنهاست.

وی مقام شهدا را رفیع و والا دانست و افزود: شهدا جان خود را برای ادامه راه اسلام و تشیع فدا کردند و در مقابل ما نیز باید مرزبانان انقلاب و اسلام باشیم.

استاد حوزه علمیه قم، پاسداری از آرمان‌های تشیع و رهبری را مهم و ضروری خواند و بیان کرد: برپایی یادواره‌ها در راستای معرفی و یادآوری شهدای گرانقدر یکی از راه‌های حفاظتی و حراستی از آرمان‌های نظام و رهبری است.

وی با بیان اینکه دانش، خرد و داشته‌های آدمی نیز حتی قادر به توصیف و معرفی شهدای ارزنده نیستند، تصریح کرد: آدمی تا زمانی که در پوسته دنیوی قرار دارد از درک واقعی اشیا و افکار الهی بی‌بهره است.

حسینی اراکی، شرکت در مراسم‌ یادواره‌های شهدا را امری تاثیرگذار خواند و یادآور شد: شرکت در اینگونه برنامه‌ها بر باورهای دینی و معرفتی انسان‌ها در راستای  شناخت از منش و شخصیت شهدا افزوده می‌شود.

وی، اسلام را خواهان تربیت معرفتی انسان‌ها دانست و تصریح کرد: اسلام بر این امر تاکید بسیار دارد.

استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه بین علم و معرفت و عالم و عارف تفاوت‌هایی زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: چهره‌های ملکی و ملکوتی از زمره این تفاوت‌ها است.

حسینی‌اراکی، زمینه رسیدن به خداوند و بهره‌گیری از الطافت و نعمات بی‌منتهای الهی را شکستن پوسته علمی افراد و رسیدن به معرفت وجودی دانست و گفت: معرفت، بینش‌های حکیمانه را رقم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه شهادت یکی از مقوله‌های معرفتی محسوب می‌شود، افزود: نگاه عارفانه به شأن و جایگاه شهدا ما را تنها قادر به درک گو شه‌ای از عمل و اهداف مقدس آنها می‌رساند.

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به حس و درک واقعی عارف در راستای رسیدن به معرفت و خود شناسی، اذعان کرد: عارف سیر معرفتی را در سحر گاه و با راز و نیاز به دست می‌آورد.

وی، وجود عشق به شهادت در نهاد آدمی را به ویژه در زمان کنونی بسیار مهم و ضروری خواند و یادآور شد: عدم وجود این مقوله مهم سبب ویرانی و تخریب دنیا و آخرت آدمی می‌شود.

حسینی‌اراکی، با بیان اینکه شهادت در مکتب الهی و تشیع یک موفقیت بزرگ است، ابراز کرد: عشق به شهادت حتی در زمان نبود عرصه نبرد و جبهه و جنگ باز هم موجب خودسازی و درک معرفتی بشر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه والدین در تربیت فرزندان و نهادینه سازی عشق به شهادت در وجود آنها دقت و تلاش کنند، متذکر شد: در غیر این صورت و به نقل از پیامبر اکرم (ص)، مرگ آنها مرگی همراه با جهالت و همتراز با منافقان خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه، نماز اول وقت و سجده برای پروردگار متعال را از دیگر راه‌های تقرب برشمرد و خاطرنشان کرد: تمام این راه‌ها از طرف شهدا طی طریق شد تا آنها به این جایگاه مطلوب دست یابند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول