اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار خبر داد

برگزاری یادواره شهید نجات‌اللهی در بیجار

خبرگزاری فارس: فرماندار بیجار از برگزاری یادواره شهید کامران نجات‌اللهی در شهریورماه امسال در این شهرستان خبر داد.

برگزاری یادواره شهید نجات‌اللهی در بیجار

خلیل جمشیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: یادواره نخستین شهید دانشگاهی کشور استاد شهید کامران نجات‌اللهی و 430 شهید والامقام شهرستان بیجار در راستای ارج نهادن به مقام والای شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان 22 شهریورماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

به گفته وی، این یادواره با حضور بیش از 3 هزار نفر از خانواده‌های شهدا، سرداران، ایثارگران و مردم متدین و شهیدپرور این شهرستان و با سخنرانی آیت‌الله بوشهری برگزار می‌شود.

فرماندار بیجار تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های آنان و توسعه و ترویج افکار و آموزه‌های شهدا در جامعه به‌ویژه در میان جوانان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این یادواره عنوان کرد و گفت: عظمت و عزت امروز کشور مدیون ایثارگری و از جان گذشتگی هزاران شهید والامقامی است که برای دفاع از ارزش‌های انقلاب بدون هیچ چشمداشتی خون پاک خود را فدا کردند.

وی عظمت و اقتدار امروز ایران اسلامی را ثمره ایثار و از خودگذشتگی شهدا دانست و گفت: حفظ و حراست از انقلاب اسلامی که حاصل تقدیم هزاران شهید گلگون‌کفن است، تنها با تبعیت محض از ولایت‌فقیه و حرکت در مسیر اهداف و آموزه‌های شهدا امکان‌پذیر خواهد بود.

گفتنی است؛ شهید کامران نجات‌اللهی فرزند عبدالحسین، در سال 1333 در شهرستان بیجار گروس متولد شد، تحصیلات ابتدایی را در دبستان شکیبا در سنندج و تحصیلات متوسطه را در دارالفنون تهران به پایان رساند.

شهید نجات‌اللهی تحصیلات عالی را نخست در دانشگاه علوم صنعت آغاز و در رشته راه و ساختمان از این دانشگاه مدرک لیسانس گرفت و سپس در مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه پلی‌تکنیک به ادامه تحصیل پرداخت و به اخذ مدرک فوق‌لیسانس در رشته راه و ساختمان نائل آمد.

با پایان تحصیلات، به عضویت علمی دانشگاه پلی‌تکنیک درآمد و پرشور و پرتوان به تعلیم و تدریس پرداخت.

این شهید بزرگ‌اندیش و مبارز همزمان با اوج‌گیری مبارزات علیه رژیم منحوس پهلوی فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد و با تدبیر و دوراندیشی در تحصن دانشگاهیان و مردم مبارزه در اعتراض به تعطیلی دانشگاه‌ها، شرکت نمود.

شهید نجات‌الهی چه در دوران تحصیل و چه در زمان تدریس، به مبارزه با ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی پرداخت و هیچ‌گاه وظایف سیاسی و اجتماعی روشنگرانه‌اش را فراموش نکرد.

این شهید والامقام، در روز پنجم دی‌ماه 1357 یعنی 47 روز قبل از پیروزی انقلاب در جریان تحصن اعضای سازمان ملی دانشگاهیان ایران در وزارت علوم و آموزش‌عالی به‌دست جلادان شاه در سن 27 سالگی به شهادت رسید.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول