اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردبیل محروم از اعتبارات تخریب و بازسازی

انتقاد استاندار اردبیل از نوسازی مدارس

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل با انتقاد شدید از رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت: رئیسی در این زمینه به استان اردبیل اجحاف کرده است.

انتقاد استاندار اردبیل از نوسازی مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری در جلسه عصر امروز شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: بنده برای اولین بار از حق استان در زمینه تخصیص اعتبارات تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس دفاع کرده و از رئیس جمهور خواستم تا در این زمینه به وزیر آموزش و پرورش و مسئولان توصیه لازم را برای حفظ حق و حقوق استان داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه در این زمینه در حق استان اجحاف شده و مظلومیت واقعی نمایان است، تصریح کرد: شاخص مقاوم‌سازی مدارس استان اردبیل از میانگین کشوری پایین است و ما برای چندمین بار از وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس انتظار داریم تا در احقاق حق استان توجه جدی داشته باشند.

اختصاص یک میلیارد و 350 میلیون تومان اعتبار برای تأمین 135 کلاس مورد نیاز پایه ششم

به گزارش فارس، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به مسئولان مربوطه توصیه کرد برای ساخت 135 کلاس درس مورد نیاز برای استقرار پایه ششم در استان اردبیل یک میلیارد و 350 میلیون تومان اعتبار در اختیار نوسازی مدارس قرار گیرد تا از این طریق کمبود فضاهای آموزشی تا دو ماه آینده برطرف شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان با بیان این‌که در کنار فضاهای موجود و کلاس درس دایر شده می‌توان در کمتر از سه ماه با اسکلت فلزی مدارس مورد نیاز را در مساحت 80 متر مربع ساخته و تحویل داد، خاطرنشان کرد: نوسازی مدارس با 30 درصد تنخواهی که در اختیارش قرار می‌گیرد باید از فردا اقدام به مبادله موافقتنامه کرده و کار را با ترک تشریفات آغاز کند.

صابری با یادآوری اینکه بیشتر این نیازمندی در اردبیل برآورد شده است، اضافه کرد: ما وظیفه داریم در فرصت باقیمانده از دولت خدمتگزار چندین برابر ظرفیت خود کار انجام دهیم چراکه توصیه مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام نیز بر کار و تلاش مضاعف بود و بنده سعی دارم در فرصت 15 ماهه کار 30 ماهه را انجام دهم.

وی در ادامه بیان کرد: فرصت خدمتگزاری را باید قدر دانست و بیهوده از دست نداد چراکه چنین فرصتی محال است مهیا شود و باید قدر این نعمت را با خدمت بیشتر به مردم دانست.

این مسئول در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه اعتبارات استان پنجشنبه این هفته در جلسه شورای برنامه‌ریزی توزیع می‌شود، گفت: با ابلاغ اعتبارات سال 91 روز پنجشنبه با حضور فرمانداران و اعضای شورا این تقسیم و توزیع اعتبارات انجام می‌شود.

ساختمان نیمه‌کاره بحران به درد نمی‌خورد

صابری در ادامه سخنان خود و به دنبال درخواست مدیرکل آموزش و پرورش مبنی بر واگذاری ساختمان نیمه‌کاره بحران به اداره آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل افزود: این ساختمان با بررسی‌های انجام شده به درد هیچ ارگان و نهادی نمی‌خورد و ما تلاش می‌کنیم این ساختمان را به فروش رسانده و از محل آن ساختمان مورد نیاز بحران را احداث کنیم.

به گزارش فارس، رئیس شورای آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت سال از جهات مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: ملت ما امسال مقابل تحریم‌های بی‌ثمر دشمن که هیچ نتیجه‌ای به دنبال ندارد، ایستاده است و هرگز اجازه نمی‌دهد این تحریم‌ها بر اراده و آهنگ نظام تأثیر بگذارد.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که امسال شاهد اوج‌گیری بیداری اسلامی در منطقه و ارایه الگوی مناسب از سوی جمهوری اسلامی ایران به دنیا هستیم، تصریح کرد: با آغاز به کار مجلس نهم انتظار می‌رود نمایندگان با نگاهی متفاوت‌تر نسبت به دوره‌های گذشته پیگیر مسایل کشور و خواسته و مطالبه مردم باشند.

استاندار اردبیل سال 91 را سال آمادگی برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد و ادامه داد: برخی مدیران به اصطلاح آینده‌نگر برای حفظ سمت و پست خود حرکتی متفاوت‌تر خواهند داشت که ما به آنها توصیه می‌کنیم که تنها به فکر خدمت و غنیمت شمردن لحظات خدمتگزاری باشند و کاری نکنند تا در پیشگاه خداوند و مردم ایران شرمنده و شرمسار باشند.

صابری خاطرنشان کرد: ما در آخرین لحظه باید در حوزه فعالیت خود مشغول به کار باشیم و خدمت بی‌منت را صادقانه انجام دهیم.

وی امسال را برای آموزش و پرورش نیز سالی ویژه و خاص توصیف کرد و بیان داشت: با گستردگی که در اجرای طرح تحول بنیادین و ساختار ظاهری و اساسی نظام آموزشی و پرورشی تدارک دیده شده است باید به گونه‌ای عمل کنیم تا از لحاظ تأمین امکانات، نیروی انسانی و فضای مورد نیاز با مشکلی خاص مواجه نشویم.

صابری هدف از تشکیل این جلسه فوق‌العاده را حل مشکل کمبود فضاهای آموزشی و تدبیری درست در این زمینه توصیف کرد و گفت: ما در حد امکان باید از فضاهای آموزشی اعم از اتاق مدیران، معلمان و دیگر اتاق‌های خالی استفاده بهینه داشته باشیم تا با کمبود کلاس مواجه نشویم.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول