تسریع نوسازی در خرید و توزیع تجهیزات مورد نیاز مدارس
خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به تعهدات خود در خصوص خرید و توزیع تجهیزات مورد نیاز مدارس و پروژههایی را که قرار بود تحویل دهد، تسریع کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده پیش از ظهر امروز در جلسه توجیهی مشترک شورای معاونین مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان از استقبال مدیران مدارس از تک شیفت شدن مدارس خبر داد و اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی مدیران مدارسی که تک شیفت نیستند، تلاش میکنند با استفاده از فضاهای موجود، یا ایجاد اتاق و کانکس، مدرسه خود را تک شیفت کنند و در این راستا هرگونه مساعدت لازم از طریق ناحیه و منطقه انجام میگیرد.
محمودزاده از کاهش مراسم زنگها در مدارس خبر داد و تصریح کرد: نواختن هرگونه زنگ در مدارس به خاطر مناسبتها با نظم و آراستگی، انسجام خاص و با کیفیت، فقط با تأیید محتوا و مجوز از معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره کل انجام میگیرد.
وی از ایجاد 40 قطب آموزشی به منظور تشکیل کلاسهای تقویتی کنکور با تراکم مناسب، برای دانشآموزان داوطلب با اولویت چهارم متوسطه در نواحی و مناطق خبر داد.
این مسئول بیان داشت: تمام امکانات مدرسه رایگان در اختیار این کلاسها در مدارس خاص استان (تیزهوشان، شاهد، نمونه دولتی و هیئت امنایی) قرار میگیرد تا با استفاده از دبیران مجرب و با قیمت مناسب خانواده ها نگران کنکور فرزندان خود نباشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری 10 آزمون پیشرفت تحصیلی در مدارس استان افزود: این آزمونها با سؤالات استاندارد و استانی به منظور ارتقای کیفیت آموزش برای اولین بار در مدارس انجام میگیرد و پس از استخراج و تحلیل نتایج آزمون برای دانشآموزان، معلمان و بر اساس میانگین نمرات به مدیران مدارس و ادارات آموزش و پرورش کارنامه آموزشی صادر میشود تا با احصای ضعفها برنامهریزی لازم برای رفع مشکلات آموزشی آن مدرسه انجام گیرد.
محمودزاده اظهار داشت: مدیر موفق مدرسه، مدیری است که با مطالعه دقیق آخرین دستورالعمل و بخشنامهها و عملیاتی کردن مفاد آن، فعالیتها و برنامههای آموزشی و پرورشی مدرسه را با همکاری تمامی عوامل آموزشی و اداری مدرسه به پیش ببرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه جلسه مسایل و مشکلات نواحی و مناطق مطرح شد و در خصوص موضوعات سازماندهی نیروی انسانی، ساماندهی فضاهای آموزشی و پرورشی، پروژه مهر، تشکیل قطبهای آموزشی، آزمونهای پیشرفت تحصیلی، بررسی مسایل آموزش از راه دور و پیش دانشگاهی، مسایل جاری آموزش و پرورش تبادل نظر شده و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
انتهای پیام/م20